Review-urile online influențează considerabil vânzările unui site (studiu)

de Iulia Cimpoeru, redactor

Review-urile online contează tot mai mult când vine vorba despre decizia de cumpărare a unui anumit produs sau utilizarea unui anumit serviciu.

Fie că e vorba despre un site de comerț generalist, cum este eMAG.ro, fie despre un site specializat pe un anumit produs, cum ar fi librarie.carturesti.ro, utilizatorii au mult mai multă încredere în ceea ce spun alți utilizatori despre un anumit produs sau serviciu decât în prezentările oficiale ale acestora.

Dacă acum zece ani, o firmă nou înființată ajungea să se dezvolte și să-și crească vânzările și prin word of mouth, acum, în online, marketingul prin word of mouth este mai puternic ca niciodată. Ceea ce ceilalți spun despre business-ul tău, offline sau online, are un mare impact asupra dezvoltării companiei. Dacă în trecut, o afacere era în pericol în momentul în care mai multe voci vorbeau lucruri negative despre ea, acum este de ajuns ca o singură persoană să spună ceva rău despre o companie și acel review să fie citit de sute de oameni într-un timp foarte scurt. Un singur review negativ poate face o firmă nou înființată să-și închidă activitatea a doua zi.

E posibil să ai îndoieli și să te întrebi: „Câți oameni citesc aceste recenzii și chiar sunt influențați de ele? Nu cumva este vorba doar de hipsteri și de cei din generația Millennials?” Nu chiar. Conform studiului „Local Consumer Review” realizat de BrightLocal în 2014, a ieșit la iveală că 88% dintre persoanele chestionate au recunoscut că se uită pe review-uri „ocazional” sau „regulat”, în timp ce numai 12% au spus că nu citesc review-ul de obicei. Mai mult, 9 din 10 consumatori s-au uitat la review-uri în ultimul an pentru a lua o decizie în ceea ce privește alegerea unui business local.

Review clienti

Local Consumer Review Survey 2014

Ceea ce observăm de la an la an este faptul că numărul de review-uri citite sau de recenzii de produse consultate crește în tot mai multe domenii de activitate. Printre cele mai căutate businessuri online, pe primele locuri se situează: restaurante /cafenele, cabinete stomatologice, magazine generale, magazine de haine, saloane de înfrumusețare, magazine specializate, service-uri auto, pub-uri și baruri.

Conform acestui studiu, 57% dintre utilizatori sunt gata să viziteze site-ul unui business în momentul în care au citit un review pozitiv despre acesta și 72% dintre ei vor reacționa în urma citirii unui review pozitiv.

În ceea ce privește recomandarea unui business unui prieten, 61% au recomandat verbal un business local, în vreme ce 37% l-au recomandat prin intermediul Facebook-ului.

Review-urile au marea putere de a influența negativ sau pozitiv, pentru o lungă perioadă de timp, percepția consumatorului asupra unui produs sau serviciu. Acum, nu mai este suficient ca un site să aibă descrieri pentru fiecare produs pentru ca utilizatorii să ia rapid decizia de cumpărare. Pentru a cumpăra, un utilizator simte nevoia să audă ce au alții de spus despre produsul sau serviciul respectiv, să afle experiențele pe care aceștia le-au avut cu produsul, cum le-a folosit lor acel produs, ce le-a plăcut și ce nu.

(Foto: BlochBuste, Flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •