5 fondatori și momentele lor de cotitură în business

fondatori despre businessurile lor

Munca grea aduce răsplată, dacă știi să fructifici momentele potrivite. Fiecare antreprenor trece prin acel moment – când munca depusă aduce rezultatele mult dorite, când o oportunitate se ivește și trebuie să se ia o decizie legată de reacția potrivită. Vei fi pregătit pentru acel moment? Află poveștile a 5 antreprenori și lasă-te inspirat de deciziile lor.

Ajungi la influențatorii potriviți

Ben Jacobsen,  Jacobsen Salt Co., Portland, Ore.

După închiderea unei companii proprii de aplicații de mobil, Ben a căutat o nouă aventură. A fost inspirat de cultura culinară a orașului Oregon, care pune accent pe mâncarea locală și a observat o oportunitate: nimeni nu producea sare. Așa că a petrecut doi ani și jumatate în a învăța cum să împacheteze și să producă sarea, apoi a început să își vândă produsul artizanal.

Știa că orice pasionat de mâncare nu va plăti cât cerea el pe kilogram, în special fiind un nume necunoscut. Astfel, a început să curteze mari bucătari. Unul dintre primele parteneriate a fost făcut cu un bucătar ce a participat și la emisiunea Top Chef – Gregory Gourdet. Așa s-a dezvoltat micul brand de sare. În 2013, cunoscuta April Bloomfield a fost întrebată la The Tonight Show despre marca preferată de sare, iar ea a menționat brand-ul Jacobsen. A doua zi, site-ul producătorului a încetat să funcționeze din cauza traficului intens. Jacobsen a ales să își crească afacerea prin parteneriate cu bucătari (are aproximativ 500 de colaborări) și prin oferirea unor produse low-cost pentru clienți (caramele și miere condimentată).

Vinde-ți povestea

Tara Reed, CEO Kollecto, Detroit

Mulți antreprenori se pot întreba: oare compania mea va avea succes sau va trebui să schimb tot? Tara Reed a descoperit că răspunsul la întrebare poate crea alegeri dificile precum a da la schimb produsul pe care îl iubești pentru noi oportunități. Tara a construit o aplicație de mobil denumită Kollecto, care ajută utilizatorii să cumpere opere de artă. Însă succesul produsului a venit din faptul că ea nu știa de fapt să programeze. A ajuns să vorbească la TEDx despre cum și alții pot construi aplicații fără programare, să facă munca de consultant și să organizeze o tabără de programare.

Când oamenii îi cer sfatul, ea le spune să meargă înainte și că “au toate șansele să facă o greșeală, însă nu vor ști niciodată sigur care este realitatea dacă nu își vor testa presupunerile cu acțiuni concrete”.

Creeaza o scenă din social media

Augustin Paluel-Marmont, co-fondator Michel et Augustin, în Brooklyn și Paris

În ianuarie 2015,  Michel et Augustin, producători de prăjituri din Franța, au început expansiunea pe piața din SUA. La început totul a mers încet, însă în primăvara acelui an, un angajat Starbucks a cumpărat un mic pachet de prăjituri și, impresionat de gust, a trimis mai departe laudele către conducerea lanțului de cafenele. Proprietarul Michel et Augustin a fost sunat de către Howard Schultz, în acea vreme asistent al CEO-ului Starbucks, pentru a organiza o degustare a unor prăjituri cu gusturi specifice. Produsele cerute nu existau încă în SUA și nu puteau fi livrate în siguranță. Soluția a fost ca doi angajați să plece din Paris și să le livreze personal.

CEO-ul companiei a profitat de situație și a creat un plan pentru social media. În Statele Unite ale Americii numele produselor nu erau cunoscute, însă în Franța comunitatea de consumatori era largă și implicată în online. Astfel, francezii au fost încurajați să listeze pe Twitter și Instagram poze sau mesaje în care să arate că se bucură de produsele Michel et Augustin și cafea de la Starbucks. Mesajele urmau să conțina hashtag-ul “#allezhowarduncafe” (Howard, hai să bem o cafea). Soția lui Shultz a văzut campania și i-a spus soțului său. O săptămână mai târziu, prăjiturile și-au facut debutul în 26 dintre locațiile Starbucks din Manhattan. În șase luni au ajuns în cafenele din toată țara.

Fă orice este necesar

Elizabeth Stein, fondator Purely Elizabeth, California

În 2009, Elizabeth era consultant nutriționist în orașul New York. Ca proiect secundar, se ocupa de vânzarea unor mixuri de semințe naturale și fără gluten. În toamna acelui an a vândut aproape imediat 40 de pungi la un triatlon.

La o săptămână după eveniment, un reporter de la o publicație importantă din acea perioadă a contactat-o pentru că voia să scrie despre produsele respective. Articolul a descris mix-urile ca fiind o alternativă sănătoasă și gustoasă la produsele pline de zahăr și carbohidrați din piață. În mai puțin de trei ore, au venit mai mult de 1200 de comenzi. Pentru a le onora, Elizabeth și-a folosit economiile, iar în două săptămâni, alături de prieteni și familie, ingredientele au fost mixate și livrate.

După acest succes, Stein a ales să se concentreze full time pe Purely Elizabeth. A dezvoltat produse noi și s-a mutat în California (orașul Boulder), unde scena produselor naturale s-a dezvoltat rapid. În primul an de activitate a avut o cifră de afaceri de $250.000, iar în 2016 a ajuns la $12 milioane.

Ajustează pe parcurs

Cyrus Schenck, cofondator și CEO Renoun, Burlington.

În 2011, Cyrus Schenck și câțiva prieteni se întorceau de la o excursie la ski. Fiind toți studenți la inginerie, au început să discute despre cum să îmbunătățească orice din jurul lor. Unul dintre ei a spus că skiurile ar trebui construite pe baza principiilor de inginerie.

Curând după, Schenck a aflat despre o clasă rară de materiale a căror stare maleabilă se transformă în ceva dur atunci când sunt supuse șocurilor. Putea ca acest material să fie moale în zăpada powder și rezistente în condiții de gheață? Gașca a pus la cale teste și câteva modele, iar rezultatele au fost incredibile. Prin calitatea de a se adapta la diferite tipuri de zăpadă, skiurile au fost cu 30% mai bune față de orice alt produs din piață. Astfel, pe baza acestei idei s-a născut compania Renoun.

Sezonul 2015-2016 a fost primul cu activitate în piață. Schenck a făcut ce credea că trebuie și a trimis skiurile în câteva magazine de profil. Însă, după o vizită incognito, a realizat că strategia avea probleme. Reprezentanții de vânzări nu știau cum să explice tehnologia din spatele produsului. Așa că s-a decis să vândă doar online. La finele lui 2016, Renoun a avut primul an profitabil.