Cum să incepi o afacere online (III)

Dupa lansarea website-ului, urmează promovarea afacerii. Când business-ul există doar în mediul online, trebuie luate măsuri în plus față de situația în care există un magazin fizic.  Se poate apela și la metodele tradiționale de marketing – print sau tv/radio, însă importante sunt cele canalizate spre online.

SEO

Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare implică acțiuni care vor duce portalul online cât mai sus în rezultatele căutărilor din Google, Yahoo, Bing și altele. Aceste rezultate sunt organice și ușor mai prietenoase pentru utilizatori.

Nu se poate garanta un succes absolut, dar sunt diverse trucuri ce pot fi aplicate: structura website-ului, asigurarea unui conținut relevant, crearea de link-uri cu alte site-uri (nu spam) și evitarea folosirii excesive a unor cuvinte sau fraze în materialele scrise pe pagina web.

Pentru o strategie și mai avansată, se poate apela la consultanți externi care pot asigura implementarea unor pași siguri.

PPC marketing

O altă metodă foarte populară pentru a îmbunătăți prezența online este promovarea tip pay-per-click. Așa cum sugerează și numele, în cadrul acestor campanii, plata se face pe click-ul primit pe un ad/reclamă. Furnizorul principal este Google, prin platforma AdWords, în care companiile licitează pentru anumite cuvinte legate de site-ul lor. Depinzând de investiție, anunțurile vor fi afișate pe diferite poziții în rezultatele căutărilor cuvintelor cheie alese. Trebuie avut în vedere faptul că această piață crește în număr de competitori, astfel că unele cuvinte devin din ce în ce mai scumpe la licitație și poate însemna că această strategie nu este tocmai potrivită pentru business-ul tău.

PR

Nu este de subestimat eficiența unei strategii bune de PR pentru a atrage vizite în site. Poți angaja o agenție specializată în a obține acoperire în media sau se pot contacta reviste, alte website-uri pe cont propriu.

Reguli și organizare în lumea online

Dacă se pornește un business online, trebuie consultate și urmate regulile pieței specificate de autoritățile din domeniu. Un website ce practică comerț online trebuie să menționeze vizibil anumite elemente:

  • numele business-ului sau al firmei care desfașoară activitatea
  • datele complete de identificare ale companiei (CIF, Nr.Reg/com)
  • datele de identificare ale autorităţii competente
  • tarifele aferente pentru produsele sau serviciile expuse la vânzare
  • autorizație de la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. În momentul în care se cere completarea formularului de înscriere în magazin, devii operator de date cu caracter personal (trebuie afișat acest lucru în Termeni&Condiții)
  • ANPC obligă afișarea pe prima pagină a site-ului un link către adresa oficială de web a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor: www.anpc.gov.ro”.

Sfaturi de la antreprenori în online (piața internațională)

“Triplează proiecțiile legate de costuri. Întotdeauna va costa mai mult decât bugetezi prima oară și nu vrei să fii surprins.” Sophie – Notonthehighstreet.com

“Nu am atribuit sume mari de bani pentru business. Am crescut într-un ritm permis de către website. Nu te implica în acțiuni dincolo de posibilitățile avute. Crește organic.” Claire – Truffleshuffle.com

“Dacă poți găsi un partener de business cu care ai abilități complementare, atunci ai parcurs 90% din drum.” Sophie – Notonthehighstreet.com

“Rămâi la ceea ce cunoști și fă acel lucru foarte bine. Prin menținerea unei nișe poți ajunge în fața competiției.” Claire – Truffleshuffle.com

“Nu pierde timp când începi. Fă pași mici, vezi ce funcționează și construiește pe acele informații.” – Mitesh – Chemist Direct

“Nu te aștepta să devii un milionar în euro peste noapte. Oricine a avut această așteptare a dat faliment sau a creat datorii.” Pat – Truffleshuffle.com