Care sunt predicţiile pentru HR în anul 2018?

Care sunt predicţiile pentru HR în anul 2018?

SAP a lansat la începutul acestui an zece predicții despre cum se vor schimba diferite concepte în domeniul HR la nivel global. Aceste predicții sunt bazate pe expertiza SAP în dezvoltarea de soluții de Human Capital Management, utilizate de peste 6.400 de clienți din întreaga lume.

Agilitatea angajaților va deveni cel mai important concept în HR. Singurul mod în care companiile pot supraviețui în economia modernă este de a se adapta la schimbarea pieței, a tehnologiilor și a mediului de afaceri. Acest lucru necesită utilizarea capacităților înnăscute ale oamenilor pentru învățare, creștere și inovare.

Recrutarea va atinge noi niveluri de complexitate. Conceptul de angajare va fi redefinit din cauza deficitului de competențe, a schimbărilor demografice și a creșterii masive a locurilor de muncă virtuale și a locurilor de muncă bazate pe proiecte punctuale. Aceste schimbări vor determina companiile să găsească combinațiile potrivite de competențe și ajustarea acestora cu cerințele specifice de business prin accesarea unei forțe de muncă din ce în ce mai globale, virtuale și sporadice. Organizațiile vor fi nevoite să redefinească procesele de planificare a forței de muncă, recrutarea, personalul și managementul pentru a lucra pe această piață a muncii mult mai complexă.

Experiențe plăcute la locul de muncă. Tehnologia a făcut ca multe lucruri din viața de zi cu zi să devină mai ușoare și mai plăcute. Găsirea celui mai potrivit traseu în oraș, cumpărăturile, conectarea cu prietenii, vizionarea de filme și sute de alte experiențe din viața noastră au fost transformate cu ajutorul tehnologiilor sociale și mobile, folosind interfețe ce au la bază Inteligență Artificială (AI) și algoritmi de Machine Learning. Vom observa o creștere exponențială în utilizarea Inteligenței Artificiale (AI),a chatboților, a serviciilor inteligente, a tehnologiei Machine Learning, a soluțiilor mobile și a platformelor de socializare pentru creșterea nivelului de implicare a angajaților și pentru a face munca mai plăcută și mai simplă.

Managementul performanței va deveni o soluție, nu o problemă. Companiile regândesc conceptul de management al performanței pentru a se concentra asupra coaching-ului continuu și asupra luării deciziilor în echipă. Revizuirea anuală a performanțelor angajaților va fi înlocuită de soluții de gestionare continuă a performanțelor bazate pe tehnologii mobile.

Compensările vor fi regândite. Organizațiile cheltuiesc miliarde de dolari în fiecare an pentru creșteri de merit, bonusuri și alte forme de compensare. Cu toate acestea, doar o mică parte dintre acestea au un răspuns concret la întrebările: „A meritat investiția în bonusurile acordate? Angajații sunt mai implicați, mai productivi, iar numărul celor care părăsesc compania a scăzut?” Companiile știu, până la ultimul cent, cât s-a cheltuit cu compensarea, dar nu pot spune dacă acești bani sunt cheltuiți eficient. Viitorul compensației va implica mai multe procese continue, în care angajații primesc diferite tipuri de recompense pe tot parcursul anului din surse diferite. Analiza avansată va fi folosită pentru a corela investițiile în compensări cu rentabilitatea în productivitatea forței de muncă.

Citește și Cultura organizațională, esențială în reducerea inegalităților dintre sexe