Cum este practicat antreprenoriatul în alte culturi?

Cum este practicat antreprenoriatul in alte culturi?

Chiar dacă eroii zilelor noastre sunt oameni precum Mark Zuckerberg sau Steve Jobs, care au renunțat la facultate pentru a lupta pentru visul lor, există și alte modele de succes decât cele americane. Cum este practicat antreprenoriatul în alte culturi?

Germania

Germania are o cultură construită în jurul eticii muncii, în care angajații sunt serioși și responsabili. Cu toate acestea, începerea unei afaceri este mult mai dificilă în Germania decât în alte țări – Banca Mondială situează această țară pe locul 113 în lume, în ceea ce privește ușurința de a dezvolta o afacere.

O cauză a acestui lucru este faptul că Germania acordă prioritate locurilor de muncă în cadrul guvernului și în cadrul firmelor mari, recunoscute. Cei mai muncitori oameni și cele mai mari talente se duc spre firmele consacrate, tocmai pentru prestigiul acestora și pentru posibilitatea de avansare. Acest lucru face ca oportunitățile antreprenoriale să fie mai puțin explorate, cel puțin conform standardelor germane.

Noua Zeelandă

Banca Mondială a clasat Noua Zeelandă drept cea mai bună țară privind facilitarea începerii unei afaceri, cu toate că aceasta aduce o provocare pentru antreprenorii locali – și anume, fenomenul TPS. Termenul se referă la tendința neozeelandezilor de a devaloriza indivizi excepționali, aparent ca o modalitate de a echilibra șansele de pe „câmpul de joc”.

Potrivit unui studiu recent realizat de către NZ Entrepreneur, aproximativ 75% dintre antreprenorii din Noua Zeelandă au declarat că au considerat TPS un fenomen real, iar 42% au spus că l-au experimentat personal. În consecință, antreprenorii aleg să ia mai puține decizii care se abat de la normă.

Cu toate acestea, Noua Zeelandă este deosebit de primitoare cu antreprenorii. Programul său de vize antreprenoriale acceptă și recompensează întreprinzătorii capabili să genereze profituri consistente.

Află și Cum devii mai bun decident

China

În ultimele decenii, China a fost centrul de producție al lumii, însă cultura chineză începe a se concentra pe antreprenoriat, pe măsură ce încearcă să se repoziționeze ca inovator tehnologic aflat în continuă creștere.

Guvernul chinez a luat mai multe inițiative pentru a stimula creșterea ratelor de antreprenoriat, inclusiv alocarea a 338 miliarde de dolari firmelor cu capital de risc, finanțate de către guvern și centrate pe tehnologie. Creșterea numerarului disponibil pentru întreprinderi stimulează astfel un nou interes în inovare.

În cultura chineză, acest lucru generează însă și multă agresivitate și competitivitate printre antreprenori. Chinezii sunt însetați de succes și sunt dispuși să facă multe sacrificii pentru acesta. Din acest motiv, start-up-urile chinezești se dezvoltă mai repede decât cele americane.

Brazilia

Brazilia este un alt exemplu interesant. Rata sa de antreprenoriat a crescut în mod semnificativ în ultimii ani, datorită interesului din ce în ce mai mare atât din partea programelor sponsorizate de guvern, cât și din partea investitorilor americani. Cu o piață în curs de dezvoltare, în care se observă o creștere economică constantă, cetățenii brazilieni văd antreprenoriatul ca o oportunitate promițătoare de a urca într-o nouă clasă socială.

Aceștia tind să favorizeze mai degrabă întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) decât firmele mari. 98% dintre companiile din Brazilia sunt IMM-uri și sunt responsabile pentru 96% dintre locurile de muncă disponibile. Aceasta face ca antreprenoriatul să fie și mai atrăgător și să genereze o creștere rapidă, stabilă.

Cultura americană

Alături de figura mitologică a miliardarului-antreprenor, se află o realitate foarte diferită. Această realitate arată „cultura antreprenorială” din Statele Unite incompatibilă cu noțiunea de „America”.

Potrivit lui Yasuyuki Motoyama de la Fundația Kauffman, sistemul educațional american este încă axat mai mult pe introducerea absolvenților în companiile de top existente, decât spre echiparea acestora cu abilitățile sau stimulentele necesare pentru a-și începe propria afacere.

În plus, cultura antreprenoriatului este încă relativ nouă. Motoyama sugerează că prestigiul antreprenoriatului a venit ca răspuns la concedierile din perioada de recesiune a anilor 1970 – 1980, care au lăsat antreprenoriatul ca singura opțiune de avansare.

Deschiderea perspectivei personale asupra antreprenoriatului este importantă pentru cine dorește să devină un antreprenor de succes. Istoria, cultura și valorile personale sunt importante, dar ele nu trebuie să ne facă să ratăm alte perspective din întreaga lume. În definitiv, trăim acum într-o lume globală. Prin urmare, extinderea granițelor învățării ne ajută să găsim soluții mai creative, să construim o afacere mai puternică și, eventual, să găsim mai multă împlinire în munca pe care o facem și în noul rol – cel de antrepnor.

Citește și De ce este important să îți asumi riscuri, ca antreprenor?

Sursa: www.entrepreneur.com 

Foto: Ben White / Unsplash