Franciza care încurajează networking-ul ca sport de contact

Franciza care promoveaza networking-ul ca sport de contact

În prezent, franciza este cea mai bună soluție pentru deschiderea unei afaceri. Dacă reușești să închei un contract cu un brand renumit, îți crești rata de succes la 50%. Cu toate acestea, nu trebuie să te relaxezi, pentru că devenind un francizat al companiei „vedetă”, ești obligat să menții afacerea și standardele de calitate ale francizorului la un nivel ridicat.

BNI este unul dintre acei francizori de top, fiind cea mai mare organizație internațională de networking prin referințe. Filozofia-cheie a organizației este ”Givers Gain”. Ceea ce înseamnă că, în cadrul unor întâlniri săptămânale, oamenii se pun în contact cu potențiali clienți sau parteneri de afaceri. Oferind altora oportunități de business, fiecare antreprenor își „hrănește” și propria afacere.

Decizia de a prelua o franciză este condiționată de mai mulți factori. În materialul de astăzi, vom vorbi despre tot ceea ce înseamnă comunicare între francizor și francizat. Pentru aceasta, am stat de vorbă cu Manuela Voicilă, președintele BNI România. Ea ne oferă detalii atât din experiența sa de francizat, cât și din cea de francizor BNI.

Ce presupune rolul de francizat BNI România? Care sunt activitățile pe care trebuie să le îndeplinească?

Denumirea pe care noi o dăm unui francizat BNI România este cea de Director Executiv. În acest sens, funcția de francizat se referă la cineva care dorește să cumpere o afacere la cheie, cu rezultate demonstrate în 32 de ani de activitate. Persoana respectivă trebuie să poată derula un proces, pentru că, poate mai mult decât în alte francize, la BNI, gradul de standardizare este destul de ridicat. Insistăm foarte mult pe respectarea strictă a procesului, întrucât doar așa se pot obține rezultatele așteptate după o astfel de investiție.

Pe ce criterii vă alegeți francizatul? Care sunt atributele cele mai importante ale unui francizat de succes?

Întrucât presupune contact direct cu membrii, BNI este strâns legată de lider. Această afacere se bazează pe mult pe reputație. În ceea ce mă privește, procesul prin care eu am fost selectată în calitate de Master Francizor a durat un an și jumătate. Deși alegerea unui francizor nu durează atât de mult, se bazează foarte mult pe criteriul unei bune reputații profesionale, dar și personale.

Apoi, este foarte important ca potențialul francizor să fie pasionat de oameni. El va exercita o influență puternică asupra mediului de afaceri din regiune. Viziunea mea este ca, în timp, să reușim să coagulăm micii întreprinzători la nivelul unei comunități importante de afaceri, bazată pe mentalitatea de colaborare (și nu de competiție). Așa că, un francizor trebuie să poată genera încredere și să fie un bun lider. Atât încrederea pe care o poate câștiga, cât și calitățile de lider pot să vină doar pe baza unui istoric confirmat de succesul profesional.

Atunci când vorbim despre selecția directorilor executivi, mizez în primul rând pe acea parte dintre profesioniști care, din rațiuni personale, nu se mai regăsesc în activitatea de până acum. Sunt cei care și-ar dori și ar fi motivați să dea mai departe ce au învățat în urma succesului lor. Sunt, așadar, oameni care au luat decizia să facă o schimbare la nivel personal, în special. De asemenea, sunt cei care caută să aibă un impact pozitiv și, mai ales, măsurabil asupra celor din jur. O afacere de acest tip aduce cu sine mari satisfacții personale. A ajuta alți oameni să se dezvolte atrage atât propria prosperitate, cât și o satisfacție pe care banii nu o pot cumpăra!

Chiar dacă cele de mai sus pot suna filozofic, un francizor BNI este, totuși, un om de acțiune. El știe să ia decizii, să fie ferm, la nevoie. Misiunea lui este să sprijine alți antreprenori, cu blândețe, dar și să se asigure că fiecare dintre ei are rezultate.

În ce mod credeți că o să vă ajute experiența de francizat în comunicarea cu viitorii francizați și în gestionarea mai eficientă a afacerilor?

BNI a dezvoltat o comunitate globală tocmai datorită modului în care suntem mereu aproape de membrii noștri. Prin urmare, eu voi continua să dețin o franciză locală, să fiu implicată direct în discuții, training-uri și evenimente cu membrii BNI România. Nici nu aș concepe să stau doar într-un birou, să nu ies să-i văd, să-i cunosc, să-i ajut, să-i recomand, să le ofer mentoring, să cumpăr serviciile lor. Vreau să preiau de la ei idei noi, comportamente noi. De fapt, aceasta este rețeta de succes BNI: învățăm unii de la alții.

Descrieți programul de formare de care ați beneficiat în calitate de francizat al BNI. Veți aplica aceleași metode și către francizații dvs?

Formarea continuă este un alt pilon care justifică creșterea organizației la nivel global și motivul pentru care am ajuns și ne menținem pe piață ca lideri mondiali între organizațiile de networking în afaceri, bazate pe recomandări. Consider că acesta este cel mai important atu al BNI. În acest sens, beneficiem constant de canale foarte variate de învățare și comunicare: de la webinarii lunare cu directorii naționali și sesiunile de mentoring, la rapoartele pe care le discutăm între noi periodic, newsletter-e, articole și podcast-uri care ne sunt transmise.

Recent, a fost creată o platformă accesibilă doar directorilor naționali, în care sunt distribuite materiale de training. Aici se găsesc atât programele standardizate, cât și cele gândite de către directori executivi sau echipe de training la nivel regional și care pot demonstra succesul inițiativelor, prin cifre. De asemenea, în luna noiembrie a fiecărui an, avem o Convenție Globală, în care se reunesc majoritatea profesioniștilor BNI. Aceasta poate dura de la câteva zile, la două săptămâni. Pe parcursul acestei perioade, ne sunt susținute training-urile cele mai recente, discutăm strategia anului următor și avem întâlniri unu la unu cu profesioniști de a căror experiență putem profita în mod direct.