Franciza care încurajează networking-ul ca sport de contact

Franciza care promoveaza networking-ul ca sport de contact

Ați opri instruirea dacă ați vedea că un candidat nu este potrivit?

Eu sper că voi face o treabă bună în etapa de selecție și nu va fi cazul să ajungem la concluzia că nu putem continua instruirea. Contractual vorbind, raportul dintre BNI România și directorul executiv este unul dezechilibrat, esența acestui tip de afacere. Cu toate aceastea, îmi place să cred că avem, în primul rând, de construit o relație. Iar o relație presupune reciprocitate, deschidere și onestitate. Îmi place să cred că, în etapa de selecție, care o precede pe cea de instruire, discutăm onest și deschis toate aspectele, atât cele contractuale, cât și cele legate de modul în care vom derula, concret, relația.

Ce fel de sprijin primește francizatul în perioada de deschidere a afacerii?

Ca orice franciză, operăm pe bază de manuale.

Însă o mare parte a prețului contractual inițial acoperă suportul direct (adulții învață mai degrabă experiențial). Ei experimentează și învață prin expunerea la regiuni deja funcționale, precum București și Cluj. De asemenea, vor exista discuții directe cu prospecți și cu membrii de la nivel local, în vederea susținerii regiunii nou deschise. Și desigur, întrucât suntem o organizație bazată pe referințe, o parte dintre rezultatele obținute vin în urma referințelor primite din regiunile deja funcționale.

Dat fiind faptul că networking-ul este un „sport de contact”, ne vom și vedea periodic pentru a discuta formele de sprijin și nevoile de suport ale francizorilor.

În orice caz, toată relația este una foarte apropiată, întrucât vrem să ne asigurăm de succesul deplin al noilor regiuni. Foarte mult din procesul nostru de învățare este experiențial, așa încât ne asigurăm că o regiune BNI de succes beneficiază și de un drum plăcut, optimist, plin de satisfacții.

Ce sisteme ați stabilit pentru a menține legătura cu francizații? Oferiți oportunități de formare continuă?

Asistența este una foarte directă și apropiată. În primele 6-8 luni, relația cu biroul național va fi una extrem de apropiată: vor exista foarte multe întâlniri directe în primul rând cu persoanele-cheie. Apoi, ne propunem să continuăm cu două discuții lunare (una individuală și una de tip schimb de idei). Francizorii pot beneficia de training-uri internaționale, sunt foarte bine primiți în vizită și primesc suport din partea omologilor din alte țări.

În România, avem minimum două evenimente de networking anual. Unul dintre ele este gala în care premiem excelența, iar celălalt este destinat oaspeților pe care îi invităm la sesiuni speciale de networking. Desigur, și BNI România susține evenimentele regionale ale francizaților și răspunde pozitiv la propuneri de parteneriat local.

Există posibilitatea ca francizații să propună sugestii sau să testeze idei noi?

Afacerea, deși foarte standardizată, are și o serie de avantaje antreprenoriale. Pe de o parte, ce cumpără ei este o afacere care deja a eliminat greșeli și erori pe care nu ne dorim să le repetăm. Însă, pe de altă parte, suntem cu toții diferiți ca oameni, iar francizatul va putea să își pună amprentă foarte puternic asupra comunității de întreprinzători pe care o formăm. Între aceste limite, putem demara proiecte sau programe-pilot, ale căror rezultate ne vom preocupa întotdeauna să le măsurăm.

Ce se întâmplă dacă francizatul vreau să-și vândă afacerea? Care este procedura?

Ca orice altă afacere, ea se poate vinde sau transmite mai departe în beneficiul francizorului, însă premisele sunt aceleași și anume să identificăm împreună persoana cea mai potrivită să acorde cel mai bun suport membrilor BNI din regiune.

(Foto: Arhivă BNI România, Săptămâna Internațională a Networkingului, februarie 2017)

Fondată în 1985, BNI este astăzi lider mondial în networking în afaceri. Mai mult de 7.800 de reprezentanți desfășoară întâlniri săptămânale cu 210.000 membri ai rețelei de franciză, în 73 de țări. Scopul întâlnilor este de a căuta oportunități de parteneriat, precum și pentru creșterea personală și profesională, în compania oamenilor cu aceleași viziuni. În 2016, birourile BNI au adus venituri de peste 11 miliarde de dolari pentru companiile membre ale rețelei de franciză.