Greșelile clasice pe care trebuie să le evite antreprenorii începători

Greselile frecvente pe care trebuie sa le evite antreprenorii incepatori

Celebrul dramaturg Oscar Wilde a rezumat esența experienței atunci când a declarat că „este numele pe care îl dau toți greșelilor pe care le fac”. Oricine pornește o afacere are mari șanse să facă multe dintre greșelile clasice.

Citește și: Să faci greşeli nu e greşit!

Afacerile noi necesită abilități într-o mare varietate de discipline: de la contabilitate și strategie, până la marketing și drept; de la resurse umane, la proiectarea produselor / serviciilor. Pe măsură ce firma se dezvoltă și crește numărul angajaților, fondatorii pot delega unele dintre aceste roluri.

Dar, la început, majoritatea directorilor executivi sunt implicați în aproape fiecare aspect al afacerii lor. Dacă sunteți unul dintre ei și aveți experiență în unul sau două domenii, numărul mare de întrebări la care trebuie să le răspundeți generează un grad mai mare de dificultate, în primii ani de afaceri. Iar acest lucru este valabil mai ales dacă aveți puțină sau nici un fel de experiență pe care să vă bazați. Așadar, nu este o surpriză faptul că mai mult de 90% dintre start-up-uri nu reușesc să treacă de primul an.

Pentru orice nou antreprenor care concurează împotriva acestor statistici, nu este nimic mai important decât să scurteze perioada de învățare și să-și aducă afacerea pe o bază financiară solidă. Publicația Entrepreneur enumeră câteva dintre cele mai frecvente greșeli pe care antreprenorii începători ar trebui să le evite, ca să-și mărească șansele de succes.

Lăsați-vă ego-ul la ușă.

Succesul în afaceri nu este altceva decât o serie de decizii bune. Problema este că, să faci mereu alegerile cele mai bune nu este ușor. În ciuda percepției comune, unul dintre cele mai mari obstacole în calea rezultatelor bune nu este lipsa de informație sau de pricepere, ci incapacitatea liderului de a-și lăsa deoparte ego-ul.

Pe scurt, liderii remarcabili sunt dispuși să greșească. Ei își dezvoltă abilitatea de a selecta cea mai bună idee, chiar dacă nu e a lor. Dacă doriți să aveți succes atunci când porniți o afacere, fiți deschiși către orice posibilitate. Dacă reușiți acest lucru, este mult mai probabil să faceți ceea ce este mai bine pentru afacerea voastră.

Citește și: Angajații excepționali și inteligența emoțională

Nu-i tratați pe toți la fel.

Să învățați să conduceți oamenii este o abilitate care se dobândește în timp; nu este ceva înnăscut. Una dintre concepțiile greșite despre management este aceea că liderii ar trebui să aibă un anumit stil de a le cere celorlați să se conformeze. Nimic nu poate fi mai fals.

Indiferent de natura afacerii, angajații voștri sunt cel mai important activ. În calitate de lider, este responsabilitatea voastră să-i valorificați la potențialul maxim, iar cel mai bun mod de a face asta este să-i înțelegeți ca persoane. Așadar, acordați-vă timp pentru a identifica modul în care să-i motivați pe fiecare dintre ei și să aflați cum reacționează la implicarea voastră. Dacă vă puteți adapta stilul, pentru a vă alinia la ceea ce funcționează cel mai bine cu fiecare individ, veți avea un impact puternic asupra performanței acestuia.