Cum a ajuns o afacere românească – Salad Box – în expansiune pe trei continente, în doar patru ani

Cum a ajuns o afacere românească - Salad Box - în expansiune pe trei continente, în doar patru ani

După duelul cu giganţi precum McDonald şi KFC pe plan local, Dan Isai, fondatorul lanțului de restaurante de tip “healthy food” Salad Box vrea să depășească noi limite şi să se lupte cu aceştia chiar la ei acasă, dar şi în alte ţări precum Marea Britanie, Norvegia, Danemarca, Suedia şi Algeria. Dacă vreți să aflați cum s-a dezvoltat un concept de business început acum patru ani în Cluj-Napoca și cum urmează să se extindă pe trei continente, citiți interviul!

Ce cifră de afaceri aţi obținut anul trecut? Prin ce firme aţi realizat aceste cifre?

În anul 2015, cifra de afaceri realizată de către grupul de firme prin care Salad Box activează pe piaţa naţională a fost de aproximativ 14 milioane euro şi a fost realizată prin mai multe companii deţinute atât de către noi, cât şi de către alţi francizaţi. O parte dintre companii sunt Bio Box SRL, DMA Quality Food SRL, Ozkardies SRL, Emma Salad SRL. Pentru anul 2016, estimările noastre pentru cifra de afaceri sunt de aproximativ 22 milioane euro.

Câte locaţii SaladBox aveţi acum în România şi câte dintre acestea sunt în regim de franciză?

Momentan, în România, sunt deschise aproximativ 40 de locaţii care toate activează în sistem de franciză, cu specificaţia că 30% sunt deţinute de către noi, iar 70% de alţi francizaţi. Locaţiile proprii sunt operate în sistem de franciză acordată de compania mamă (care are acelaşi acţionariat), deoarece dorim să înţelegem mai bine sistemul de franciză creat de noi.

Câte locaţii aveţi în afara ţării? V-aţi mai extins şi în alte ţări pe lângă Ungaria şi Germania? Ce ţări mai aveţi în vedere pentru extindere? 

Din motive logistice şi de asemănare culturală, extinderea internaţională a început în Ungaria unde, până la sfârşitul anului, dorim să avem opt locaţii (în Budapesta). Vestul Europei este o piaţă interesantă, dar foarte competitivă, în acelaşi timp. De aceea, pentru a putea realiza o creştere rapidă, direcţia strategică de dezvoltare este cel puţin interesantă. Marea Britanie şi Scandinavia (Norvegia, Danemarca şi Suedia) este abordată printr-un joint venture cu parteneri locali care contribuie atât cu capital, cât şi cu knowhow. O direcţie de dezvoltare mai exotică, la prima vedere, este Algeria unde, în luna iulie, deschidem primele locaţii. Algeria este o ţară cu potenţial mare (cea mai mare ţară din Africa, ca suprafaţă, şi venituri substanţiale din gaz, petrol).

La începutul anului, au fost semnate contracte de franciză pentru trei locaţii în Miami (SUA), urmând ca până la sfârşitul anului în curs să fie primele deschideri. Piaţa americană este şi ea competitivă, dar care are desfacere mare şi unde cred că avem şi noi şansa noastră. Dacă reuşim să concretizăm ceea ce ne-am propus până la sfârşitul anului, Salad Box, un concept început acum patru ani în Cluj-Napoca, o să fie prezent pe trei continente, cu mari ambiţii de dezvoltare.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •