Radu Stănescu: Deschiderea și comunicarea cu clienții, cel mai mare atu în lansarea de noi produse

Radu Stănescu: Deschiderea și comunicarea cu clienții, cel mai mare atu în lansarea de noi produse

Platforma 1tedjob.com este un spațiu virtual de recrutare pentru companii și candidați. Noutatea pe care o aduce acest produs în piața HR românească este capacitatea acestui website, prin instrumentele atent elaborate de recrutare, de a facilita procesul de angajare atât pentru companii cât și pentru potențialii angajați. Despre provocările pe care le prezintă viața de antreprenor din România, despre piața muncii, despre cât de calificați mai sunt angajații stăm de vorbă cu Radu Stănescu, fondatorul acestui nou instrument de recrutare:

Ați lansat de curând platforma 1tedjob.com, un portal care își propune să redefinească procesul de recrutare așa cum îl cunoșteam până acum. Care au fost cele mai mari provocări ale acestui demers antreprenorial?

Radu StanescuCele mai mari provocări pentru noi au fost înțelegerea nevoilor reale pe care le au atât companiile, cât și candidații și răbdarea de a duce la final construirea platformei și în acelasi timp capacitatea de a opri supra-dezvoltarea unei platforme, care să nu poată fi lansată. În același timp, aș menționa și dezvoltarea capacității de a folosi conceptul “lean-start-up”, ceea ce înseamnă că trebuie să-ți schimbi mentalitatea de la “a avea teama că ceilalți îți fură ideea, că nu trebuie să vorbești cu nimeni, că trebuie să te protejezi” la “deschidere și comunicare cu clienții permanent, de la început până la momentul lansării, schimb de informații cu cât mai mulți, testarea cu clienții înainte de lansare, acceptarea de feedback permanent, care să te ajute să îmbunătățești platforma și să lansezi ceva de care clienții chiar au nevoie”.

Cum ați caracteriza în prezent piața muncii din România? Avem prea multă cerere, prea multă ofertă, oameni prea calificați sau din contră, specialiștii sunt păsări rare pe aceste meleaguri?

Din punctul meu de vedere este o piață dificilă și dinamică în același timp. De-a lungul vremii am observat că forța de muncă a scăzut din punct de vedere al nivelului competențelor și calificărilor profesionale: candidații vin din ce în ce mai nepregătiți la interviuri. Din discuțiile cu directorii văd în multe organizații nevoia de schimbare/înlocuire a unor angajați cu următoarea generație, însă în piață se găsesc greu candidați cu potențial. Tinerii vin de pe băncile facultății, însă nu au expertiză practică, ceea ce îi blochează în a găsi un job, iar în piață sunt puține companii care implementează cu adevărat programe de management trainee sau de dezvoltare a talentelor (cu atât mai puține sunt firmele locale). Organizațiile trebuie să fie ele destul de mature pentru a dezvolta astfel de tineri.

Mai mult, sunt mulți angajați care au rămas fără loc de muncă și care sunt umflați cu aer, ca un balon, crezând că sunt foarte buni, însă realitatea le arată că au foarte multe lipsuri, în timp ce angajații cu pregătire, care dau rezultate sau care au potențial, sunt ținuti cu grijă de către companii.

Constat că în România încă există mentalitatea, la mulți angajați, că locul de muncă într-o companie îți oferă siguranță – în realitate, nimic nu este veșnic! În plus, odată cu deschiderea spre Europa, mulți pleacă din țară, astfel încât aici devine din ce în ce mai dificil să găsești oameni buni. Situația este similară și în Bulgaria.