Suzan Claesen(Crowdyhouse): Magazinele fizice trebuie să ofere clientului o experiență, nu doar un produs

Acest material face parte dintr-o serie de interviuri cu antreprenori de succes din Europa și nu numai, prin care ne propunem să aflăm cât mai multe despre strategiile, tacticile și stilul de management din poveștile companiilor lor. #startupseries

”CrowdyHouse este o platformă de lansare și de comercializare pentru cei mai buni designeri de obiect din lume,” își începe Suzan Claesen, co-fondatorul companiei, povestea. Atât ea cât și Mark Studholme vin din universul – artistic și impunător în același timp – al designului interior. Studholme este un nume pe care orice arhitect confortabil cu lumea digitală l-a auzit măcar o dată pentru că, multă vreme, acesta a condus Archello, un website dedicat proiectelor de arhitectură de pe tot globul, cu mii de lucrări expuse de birouri de pe toate continentele.

Astăzi cei doi curatoriază colecțiile a numeroși designeri de obiect direct din biroul lor din Amsterdam și le lansează și vând produsele pe o platformă dezvoltată cu ajutorul unor specialiști români. Despre conceptul lor de business, problemele cu care s-au confruntat pe parcursul timpului, despre cât de ușor se lucrează cu angajați remote și despre antreprenoriat în esența lui, aflăm chiar de la Suzan dintr-un interviu oferit Manager Express.

Cum s-a născut CrowdyHouse?

Suzan Claesen: Eu am background în design, iar Mark Studholme a fost redactor șef al platformei de arhitectură și design Archello. Am observat că industria se schimba, designerii erau din ce în ce mai puțin dependenți de fabricile mari și de branduri pentru a le fabrica produsele. Din ce în ce mai multe soluții de producție sunt disponibile, iar designerii lucrează din ce în ce mai mult cu producători mici și cu meșteri pentru a-și realiza obiectele. Dar tuturor acestor designeri le lipsea un canal de comercializare a muncii lor. În timp ce pentru designerii amatori sau cei care tratează acest lucru ca pe un hobby există nenumărate locuri unde pot vinde, de tipul Etsy, ele nu se pretează pentru designerii consacrați. CrowdyHouse este un spațiu curatoriat, ne asigurăm că produsele sunt de cea mai bună calitate, că întrunesc niște standard.

Ce face platforma să fie unica? Faptul că designerii pot face lansări la noi. Pentru un comision modic, îi ajutăm să își prezinte noile produse pe piață, le facilităm accesul la media, după lansare pot alege în continuare să vândă prin intermediul nostru în marketplace-ul uzual.

Untitled-2

Cine ”locuiește” în CasaAglomerată (tr. CrowdyHouse)- angajați, producători, oameni de marketing?

Avem un birou pe malul unui frumos canal din Amsterdam. Aici ne găsiți pe mine și pe Mark lucrând alături de un front-end developer, un om de digital marketing, un om de documentare și interni. Avem și doi back-end developeri în București.

Aveți un birou și în România deci. De ce aici?

Când am pornit alături de Mark pe drumul acesta căutam developeri buni să construim platforma. Prin intermediul unui site am reușit să luăm legătura cu această echipă din România și lucrurile au mers de minune. Au devenit membri full-time ai echipei de îndată ce am luat investiția și au rămas alături de noi de atunci.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •