Remodelarea din mers a afacerii este răspunsul unui antreprenor român la provocările comerțului modern

Antreprenor roman: Daniel Mocanu, Director General al grupului DAAS

Cei 24 de ani scurși de la începuturile DAAS până astăzi au însemnat pentru fondatorul companiei – Daniel Mocanu – un exercițiu de adaptare permanentă a strategiei. Cu un formidabil simț al business-ului și multă informație din piață, cel care deține și funcția de Director General al grupului devenit internațional a știut mereu în ce direcție să-și conducă afacerea, anticipând nevoi și tendințe. Astfel, a trecut de la dozatoarele de suc și aparatele de înghețată, la dotări de bucătării profesionale și magazine, de la frigul comercial pentru Horeca, sisteme de depozitare și echipamente de patiserie, la pardoseli și lumini, ajungând până la realizarea de la zero a unui magazin.

Ca formație de bază, sunteți inginer, absolvent al Facultății de Transporturi, Secția Autovehicule Rutiere. În ce moment al carierei v-a surprins Revoluția din 1989?

Am intrat la facultate în 1986, apoi am făcut nouă luni de armată. Așadar, Revoluția m-a prins exact la mijlocul facultății. Eram în anul 3, la finalul primului semestru. Eram un tânăr student la început de drum.

Cum v-a venit ideea cu distribuirea de dozatoare de suc și mașini de înghețată, în 1993?

Unul dintre colegii mei de facultate și cei mai buni prieteni ocupa, la acea vreme, postul de director general al companiei italo-române, Fresco. La momentul începerii colaborării mele cu această companie, Fresco vindea dozatoare de suc și înghețată. În scurt timp, am devenit cel mai mare distribuitor de dozatoare de suc și mașini de înghețată al lor, iar la finalul anilor 1990, aveam deja 40% din cifra de afaceri a companiei Fresco.

De unde vine numele companiei, DAAS? Are legătură cu numele dumneavoastră?

Atunci când am decis să ne ocupăm de distribuția de dozatoare și mașini de înghețată, dar și a altor echipamente conexe, a fost necesară înființarea unei firme. În toamna anului 1993, noi, cei doi asociați, ne-am hotărât să facem „un joc” din literele numelor noastre. Așadar, la baza numelui companiei stau chiar prenumele noastre: Daniel și Sandu, iar cele două A-uri provin de la numele prietenelor noastre de la acea vreme.

Citește și: Cine-a zis că IT-iștii nu se pricep la flori și nu le iubesc sau înțeleg?