Succesul antreprenorial se măsoară prin calitatea experienței clienților

Succesul antreprenorial se masoara in valoare, nu in evaluare

Nu devii antreprenor pentru că este ușor sau convenabil să atingi succesul. Decizi să începi propria afacere pentru că îți dorești ca viața ta să aibă semnificație, pentru că vrei să simți că viața ta are un scop, pentru că încerci să construiești ceva mai mare decât tine. Și spunem asta pentru că rezultatele unui sondaj pe care noi l-am realizat ne-a confirmat faptul că principalul resort motivațional al antreprenorilor români este ideea de a-i motiva și pe alții.

Cum este acest sentiment? Cum te simți atunci când îți urmezi – și îți atingi – visul? De unde știi că te îndrepți în direcția cea bună?

Găsirea scopului nu vine întotdeauna cu fanfară și râuri de șampanie. Uneori, apare ca un moment simplu și liniștit. Cel puțin așa a fost pentru Adrian Grădinaru, co-fondator Sailo, o afacere cu sediul în New York. Site-ul lui le permite oamenilor să caute, să compare, să închirieze sau să cumpere bărci online.

Adrian Grădinaru este originar din România. El are un MBA la Columbia Business School, un MS în inginerie electrică la Stanford, și o Licență în științe la Universitatea Duke. A deținut mai multe funcții de inginer senior în Silicon Valley.

Într-un interviu pentru entrepreneur.com, Adrian Grădinaru povestește cum a apărut Sailo.

Acum 2 ani, într-o seară din vara anului 2015, Grădinaru se îndrepta spre casă, plimbându-se prin New York, după o zi lungă de lucru, când și-a dat seama că are o activitate cu un adevărat scop. „Am simțit acest calm interior, care a fost ceva uimitor”, spune el. „Nu este vorba despre bani, nu este despre profit, mă simt de ca și cum aș oferi un serviciu pe care oamenii chiar îl folosesc și de care se bucură”.

Pentru unul dintre co-fondatori, acel moment de claritate a venit sub forma unui apel telefonic. „Ne-a sunat unul dintre clienții noștri, era cineva pe care nu îl cunoșteam, și ne-a spus doar că a avut cea mai frumoasă zi din viață. Am creat o companie care a oferit cea mai bună zi de viața oamenilor și, în cele din urmă, acesta este motivul pentru care am început-o”, spune Delphine Braas, un alt co-fondator al Sailo.

Adrian Grădinaru spune că „modul prin care măsori succesul este după cum gândesc oamenii despre tine și de ce ei consideră că au avut o experiență bună atunci când au folosit serviciile tale.”

Pentru a afla mai multe despre Sailo și pentru a-i auzi pe co-fondatori vorbind despre cum te simți atunci când descoperi un sens în munca ta, urmăriți reportajul de mai jos.

(Foto: ummzakariyya, www.pixabay.com)