60 % dintre companii consideră că fidelizarea clienților reprezintă o prioritate strategică

Expo Media organizează cel mai important eveniment cu tematica atragerii și fidelizării clienților, „Customer Loyalty & CRM Forum 2013”, pe 21 noiembrie 2013, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Sigla_LOY&CRM

Sintagma “consumatorul este rege” a devenit din ce în ce mai vehiculată în lumea oamenilor de marketing. Azi mai mult decât oricând trăim într-un mediu în care consumatorul este liber să aleagă orice, iar lupta companiilor pentru atenția lui a devenit acerbă. Diferențierea este o provocare și revoluția digitală schimbă cu rapiditate comportamentul consumatorilor. A deține un produs sau un serviciu de calitate nu mai este suficient pentru a atrage clienți. Ei au nevoie de povestea din spatele brandului  – o poveste autentică, cu care se pot identifica – și de comunicare personalizată.

Importanța loializării clienților se vede cel mai bine în cifre. Un exemplu grăitor a fost dat de compania General Motors, care a declarat valoarea concretă a unui procent în plus la rata de retenție a clienților: 700 de milioane de dolari. Pare o cifră mult prea mare, dar este cât se poate de reală deoarece acest procent în plus reprezintă de fapt costul atragerii unui client de la o companie auto rivală.

Mai mult, peste 50% din companiile care au crescut bugetele de loializare a clienților în ultimii doi ani au înregistrat și creșteri ale cifrelor de afaceri, conform unei cercetări realizate de Forrester în 2013. Aceste rezultate se observă și prin creșterea numărului de programe de loializare.  De asemenea, studiul arată că cele mai importante obiective de business pentru programele de loializare sunt: retenția clienților – 70%, implicarea clienților – 64% și câștigurile – 34%. Doar 14% dintre companii au trecut experiența consumatorului la obiective, ceea ce demonstrează că încă mai avem multe de învățat în acest domeniu.

Mediul online joacă un rol crucial în stabilirea relațiilor cu clienții și unul dintre factorii decisivi în fidelizare a devenit rapiditatea cu care compania reactionează la cererile clientului. Prezența în mediul online fără activitate permanentă nu mai întoarce rezultate.

Pornind de la aceste realități punctuale și de la ultimele tendințe globale de Customer Retention Management (CRM), Expo Media organizează cea de-a cincea ediție a Customer Loyalty & CRM Forum, un eveniment de business ce reunește experți din companii recunoscute în plan local și internațional cu un know-how solid și aplicat în zona de loializare, retenție și CRM. Ducând tradiția mai departe, conferința va aduce și în acest an în prim plan cele mai utile și eficiente instrumente din ariile tematice Customer Relationship Management, Loializare și Retenție, tehnologie și strategie.  Printre temele ce vor fi abordate se numără:

–          Clienți Fideli – Teorie versus Practică;

–          Modalitatea corectă de a crea și a investi într-un program de loializare;

–          Reclamațiile văzute ca o un element strategic pentru fidelizarea clienților;

–          Feedbackul consumatorilor versus cifra de afaceri;

–          Cum să identificăm CRM-ul și furnizorul potrivit;

–          Cum să măsurăm impactul unei aplicații de tip CRM în marketing, vânzări, operațiuni cu clienții.

Evenimentul de nișă va avea loc în data de 21 noiembrie 2013, în cadrul Hotelului JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Speakerii acestei conferințe sunt lideri autentici, a căror reputație se bazează pe profesionalism și performanță în activitatile profesionale întreprinse. Aceștia vor asigura cadrul ideal pentru prezentări complexe și dezbateri interesante, cu focus pe interesele audienței. Iată doar câțiva dintre aceștia:  Mihai Dragnea – Global Retention Manager, Bitdefender, Gabriel Prefac – Experienced Customer Operations Manager, Groupama Asigurari Romania, Marcela Stoica – Senior Management Skills Developer, Customer Service School, Teodora Migdalovici – Ambassador Cannes Lions Romania, Bogdana Baltasiu – Business Development Director, CuponReducere.

“Când vine vorba despre fidelizarea clienților, lucrurile au devenit simple: nu ne permitem luxul să căutăm clienți noi. Trebuie să facem tot ceea ce ne stă în putință pentru a-i păstra pe cei cu care am colaborat la un moment dat pentru ca aceștia sunt stâlpii de rezistență ai afacerii noastre. Suntem alături de Customer Loyalty and CRM Forum de la prima ediție și înțelegem de ce are succes în continuare: abordează subiecte care înfluențează direct cifra de afaceri a companiilor.” Oana Bălteanu, Managing Director, Customer Service School.

“RETENȚIA si Loialitatea sunt diferite! Când ajungem să vorbim despre RETENȚIE, poveștile frumoase de tip mass-market nu mai ajută și știi deja că procesele de business din spatele lor nu au funcționat. RETENȚIA înseamnă să înțelegi fiecare client în parte și ce stă în spatele motivației lui. Și de-abia de acum poți începe să nu mai pierzi bani; iar odată ce ai început nu te vei mai opri, fiindcă RETENȚIA este de neoprit când vrei să crești din banii pe care altfel i-ai pierde.” Mihai Dragnea, Global Retention Manager, Bitdefender.

Conferința va fi moderată de Mircea Criveanu, Loyalty Director, The Hub Partners.
Despre Expo Media

Expo Media asigură servicii de calitate de marketing integrat încă din 2004. Având competențe impecabile din multiple arii, precum: ATL, BTL, TTL, cercetare și consultanță de tip “customer centricity”, echipa Expo Media se bucură de un portofoliu vast și variat de clienți, cu care desfășoară parteneriate de încredere, pe termen lung.