eMAG Academy, primul MBA de business online din România

eMAG Academy, primul MBA de business online din România

eMAG investește în dezvoltarea industriei de e-commerce inaugurând primul MBA de business online din România, în cadrul căruia vor preda profesori români și străini, specialiști în principalele verticale ale afacerilor online, informează un comunicat al companiei.

eMAG

Programul va fi destinat în primă fază doar angajaților eMAG, însă în planurile retailerului online se numără și deschiderea acestuia către public și parteneriate cu principalele instituții de învățământ superior.

“Online-ul a avut o evoluție foarte bună în ultimii ani în România însă, pentru a duce lucrurile la următorul nivel, avem nevoie de know-how și de cât mai mulți specialiști în industrie”, spune Iulian Stanciu, general manager eMAG. „Acesta este motivul pentru care am vrut să construim în interiorul eMAG o academie de business online, în cadrul căreia să aducem cei mai buni profesori din țară și străinătate. Vrem să creăm specialiști în business-ul online și să facem transfer de know-how pe care oamenii să-l poată folosi imediat. Într-o primă fază, eMAG Academy  va fi un program destinat doar angajaților eMAG însă luăm în calcul deschiderea programului pentru public sau parteneriate cu principalele instituții de învățământ superior la următoarele ediții. “

eMAG Academy a reprezentat o investiție de 500.000 de euro, fiind cel mai mare proiect de training al unei companii românești. Programul va avea o durată de 1 an și va fi împărțit în două niveluri.  Primul nivel, dezvoltat împreună cu Ascendis, urmărește mai multe arii de expertiză precum finanțe, management operațional sau managementul de proiect, pregătindu-i pe participanți ca specialiști pe anumite verticale ale business-ului online.Cel de-al doilea nivel al programului, eMAG Academy Advanced, a fost dezvoltat împreună cu Maastricht School of Management și va avea o componentă puternică de leadership și strategie, pregătind oamenii pentru poziții de management.

eMAG Academy este un program inovativ în primul rând prin abordarea pragmatică: este o școală de business cu puternic accent pe punerea în practică a cunoștințelor”, spune Irina Mincinopschi, HR manager eMAG. „Spre deosebire de alte MBA-uri cu accent pe educație formală, miza acestui program este să transferăm cunoștinte cu aplicabilitate imediată, care să dezvolte în timp scurt specialiști în business online. O asemenea abordare este importantă azi, când job description-urile se schimbă cu viteza luminii, iar angajații trebuie să învețe mult mai mult la locul de muncă.”

Procesul de selecție a participanților de la prima ediție a durat peste 2 luni, timp în care din cei peste 180 de  înscriși au fost aleși 40 de participanți care vor urma cursurile  unor oameni de business cu expertiză regională precum Adrian Stanciu, managing partner Wanted Transformation si Human Synergistics, (Leadership and Change) sau Florin Ilie, head of strategy ING, (Strategic Business Management) sau ale unor specialiști de talie internațională precum Paul Garrison (Operational Strategic Marketing) sau Ian Jindal (Retail marketing and e-commerce).

“Ne bucurăm să putem construi împreună cu eMAG un proiect atât de îndrăzneț și ambițios cum este eMAG Academy Advanced”, spune Dorina Surugiu, managing director Maastrich School of Management. „Pentru acest program am adus împreună profesori și experți de pe mai multe continente, oameni care pe lângă experiența și carierele internaționale au și o cunoaștere foarte bună a mediului de business și a dinamicilor din Europa Centrală și de Sud-Est. Prin această colaborare ne continuăm și consolidăm demersurile de a ne face recunoscuți în România și în regiune pentru relevanța și aplicabilitatea imediată a programelor noastre sau, mai simplu, ca școala cu „mânecile suflecate.”

Despre eMAG

eMAG este cel mai mare magazin online din S-E Europei și unul dintre creatorii pieţei de comerţ online din România. În 2012, eMAG vândut un produs la fiecare 10 secunde – de la laptopuri la electrocasnice, cărți, jucării sau produse cosmetice – și a livrat 12 milioane de tone de coletele în toată țara.