Infografic – Facebook împlinește 10 ani. Ce obiective are pentru viitor?

Pe 4 februarie,  Facebook  împlinește zece ani. Cu această ocazie, cofondatorul rețelei de socializare Mark Zuckerberg și-a stabilit o serie de obiective pentru 2014, unele dintre ele de ordin personal.

Dacă anul trecut Mark și-a propus să cunoască o persoană nouă în fiecare zi, în 2014 vrea să scrie un mesaj de mulțumire zilnic.

„Este un obiectiv important pentru mine pentru că sunt o persoană care critică mult. Mereu văd cum lucrurile ar putea să fie mai bune, și niciodată nu sunt mulțumit de serviciile pe care le oferim oamenilor sau de calitatea acestora. Dar dacă ne uităm obiectiv, ne descurcăm foarte bine. Cred că este important să fiu recunoscător pentru asta”, a declarat Mark în cadrul unei întîlniri, potrivit Businessweek.

Zuckerberg chiar are motive să fie recunoscător. Rețeaua lui de socializare este folosită de 1.23 miliarde de oameni din întreaga lume. Compania valorează acum în jur de 135 de miliarde de dolari și ar putea deveni prima firmă din istorie care atinge într-un timp record valoarea de 150 de miliarde de dolari.

Rezultatele financiare ale Facebook au impresionat analiștii de pe Wall Street, în mod special rezultatele obținute de rețeaua de socializare din reclamele pe telefoanele mobile și tablete.

Marea provocare a Facebook acum este să continue să crească. În condițiile în care rețeaua de socializare are deja un număr foarte mare de utilizatori, ea nu mai poate adăuga noi membrii  cu aceeași rapiditate ca înainte.

Facebook trebuie să facă față acum unei serii de noi trenduri. De exemplu, utilizatorii tinerii vor acum experiențe diferite de cele pe care le poate oferi rețeaua de socializare a lui Zuckerberg. Twitter și Snapchat care oferă o altă variant de a împărtăși informațiile capătă tot mai mulți adepți.

Mai mult, cei mai buni dezvoltatori de jocuri de pe Silicon Valley care până nu demult realizau jocuri pe care le găzduia ulterior Facebook, acum creează aplicații care să între în competiție cu ceea ce oferă rețeaua de socializare.

Momentan, strategia pe trei ani pe care Zuckerberg a pus-o la punct în 2012 se axează pe partea de dispozitive mobile. De altfel, Sheryl Sandberg, șefa departamentului de operațiuni a Facebook a explicat că Mark a trebuit să învețe practice, în acest timp, cum să conducă o firmă care pune accentual în primul rând pe partea de mobile. A trebuit să învețe rapid cum trebuie construite produsele ș ice echpă are nevoie pentru a relaiza acest lucru.

Rămâne, însă de văzut dacă strategia va avea success sau nu. Un studiu recent realizat de Universitatea Princeton arăta că Facebook ar putea să îți piardă 80% dintre utilizatori până în 2017.

facebook-infografic

Foto: wallblog.co.uk