Istoria numelor celor mai mai cunoscute branduri

Istoria numelor celor mai mai cunoscute branduri

Când vine vorba de „botezarea” unei  companii, orice antreprenor trebuie să fie foarte atent la alegerea numelui firmei pe care a construit-o.

kindle

Numele trebuie să fie inedit, dar și ușor de pronunțat și de scris spun cei de la entrepreneur.com.

Strategia de alegere a unui nume de brand s-a schimbat în timp. Marketerii nu se mai orientează spre alegerea unor nume care să reflecte clar tipul de produse sau servicii pe care îl oferă (așa cum e cazul Facebook). Prin urmare, s-a ajuns și la denumiri mai…enigmatice (precum Etsy), în mare parte pentru că azi este din ce în ce mai greu să găsești chiar și un nume de domeniu care să nu fie luat.

În mod cert, alegerea unui nume are în spate o întreagă muncă de brainstorming. Iată o scurtă istorie a denumilor unora companii celebre.

Etsy

Numele companiei specializate în comercializarea de produse vintage a ramas mult timp un mister. De curând însă, fondatorul brandului, Rob Kalin a marturisit ca ideea numelui i-a venit după ce a auzit rostită în pelicula regizată de Federico Fellini, „8 ½” expresia „et si” care inseamnă „o, da”.

Google
Inițial, cofondatorii Google și-au denumit creația BackRub întrucât avea capacitatea de a analiza backlink-uri pentru a evalua importanța site-urilor. În 1997, însă, eu au ales numele „googol” (numărul unu urmat de 100 de zero-uri). Au mers mai departe cu propunerea și au organizat un brainstorming în cadrul Universității Stanford.  Când unul dintre student, Sean Anderson, a verificat dacă numele era disponibil, a scris greșit Googol și a ajuns la Google.

Ikea

Numele brandului este compus din inițialele numelui fondatorului companiei, Ingvar Kamprad și din primele litere ale fermei și satului în care a crescut, Elmtaryd, respectiv Agunnaryd, aflate în sudul Suediei.

Kambrad a fondat Ikea și a înregistrat numele brandului în 1943, când avea doar 17 ani.

Kindle

În traducere, Kindle înseamnă „a porni un foc”. Totuși, numele nu face referire la vreun fel revoluție tehnologică pornită împotriva cărților. Designerul Michael Cronan a venit cu ideea numelui kindle doar pentru că este un cuvânt ușor care să sugereze o viziune specială asupra cititului.

Tumblr

Potrivit fondatorului, David Karp, Tumblr este o abreviere a stilului de microblogging promovat de el, și anume tumblelog. Un astfel de blog merge pe ideea de postări cât mai scurte.

Twitter

Fondatorul Twitter, Jack Dorey căuta într-un dictionar cuvântul potrivit care să exprime ideea site-ului creat, aceea de a transmit mesaje foarte scurte și așa a ajuns la Twitter (o onomatopee care face trimitere la ciripitul pasărilor).

„Ciripitul păsărilor pare nesemnificativ pentru noi, dar el are un înțeles raportat la celelate păsări. La fel este valabil și pentru Twitter. Unele mesajele pot fi considerate total inutile și lipsite de sens, dar  totul depunde de destinatar”, a explicat Dorey.