4 soluții pentru a îmbunătăți atmosfera de la birou

4 solutii pentru a imbunatati atmosfera de la birou

Ne gândim adesea la soluții prin care să facem „casa” un loc cât mai plăcut pentru a ne petrece timpul. Dar nu reușim să ne gândim la fel de mult și pentru mediul de la birou. Este cam ciudat, având în vedere că ne petrecem cel puțin la fel de mult timp la serviciu ca și acasă. Iată patru modalități prin care puteți să vă îmbunătățiți atmosfera de la birou.

Stați așezați cât mai puțin și luați pauze regulate de mers pe jos

Riscurile și consecințele asupra sănătății celor care stau prea mult timp, în aceeași poziție, devin din ce în ce mai bine cunoscute, datorită studiilor medicale care analizează această problemă. Pentru a vă menține sănătatea și productivitatea, este o idee bună să faceți pauze regulate, să vă ridicați, să vă plimbați și să permiteți sângelui să circule mai eficient.
Pentru cei care cred că vor pierde din timpul productiv: este important să vă amintiți că, probabil, veți încetini ritmul de muncă, dacă veți lucra prea mult fără o pauză. De asemenea, este posibil să faceți mai multe greșeli, care, ulterior, vă vor solicita mai mult timp pentru remediere.

Așadar, asigurați-vă că faceți pauze regulate, pentru a fi mereu revigorați și pentru a vă menține sănătatea. Există o serie de aplicații online pentru monitorizarea sănătății, precum Health Mate (disponibilă pe iOS) sau MyFitnessPal (disponibilă pe Android și pe iOS). Acestea urmăresc cât de activi sunteți de-a lungul zilei, vă spun ce alimente trebuie să consumați și cât de mult să vă antrenați, în funcție de corpul și organismul fiecăruia.

Puțină muzică?

Suntem conștienți de faptul că nu orice loc de muncă vă permite să ascultați muzică. Dacă, totuși, există această posibilitate, să știți că muzica vă ajută să vă relaxați corpul și să vă concentrați mintea. Cele mai bune tipuri de melodii sunt, de obicei, sunetele de fundal, cum ar fi coloanele sonore din filme și sunetele naturale. Melodiile care care includ versuri vă vor distrage atenția de la lucrurile la care vă concentrați. Cu toate acestea, unii oameni preferă muzica mai alertă, pentru a le menține energia și concentrarea.

Muzica este o preferință individuală, de aceea este mai bine ca angajații să-și asculte propria selecție de melodii. Dacă printre cei care citesc acest articol se numără și manageri, e bine ca ei să știe că reducerea zgomotului în birou influențează pozitiv productivitatea, iar angajații sunt mai mulțumiți. Deci, este un câștig de ambele părți.

Aduceți mai multe plante

Cu siguranță, o plimbare prin parc este cea mai bună soluție pentru relaxare. Natura angajează un altfel de atenţie decât cea de la muncă. Dacă circumstanțele nu vă permit acele plimbări zilnice, puteți opta pentru plantele cu frunze verzi. Cercetările au demonstrat că acestea contribuie la creșterea productivității și influențează starea de bine. Conform studiului intitulat „Beneficiile cognitive ale interacţiunii cu natura”, aceasta stimulează atenţia involuntară.

Nu vă rămâne decât să aduceți grădina la birou, pentru a lumina puțin atmosfera.

Aerisiți încăperea

Aerul dintr-un birou plin de angajați harnici poate deveni extrem de sufocant. Apar tot mai multe alergii, ca urmare a activității într-un mediu de birou. Cauzele care declanșează o reacție alergică sunt variate. Poate fi vorba despre vopseaua de pe pereți, substanțele chimice utilizate la curățare sau chiar lumina puternică.

Un purificator de aer ar putea fi una dintre soluții. Acesta îndepărtează particulele fine din aerul inspirat.

(Foto: Alesia Kazantceva, www.unsplash.com)