Angajatul ideal: opt abilități căutate în recrutare

Cadre valoroase: opt abilitati ideale ale angajatilor

Studiile de specialitate, experiența de muncă și un portofoliu solid nu sunt întotdeauna o garanție de angajare în compania visurilor voastre. Astăzi, puțini recrutori sunt interesați doar de cunoștințele profesionale pe care le are viitorul angajat. Da, acestea ar putea fi motivul pentru o invitație la un interviu, dar trecerea la următoarea etapă nu se va rezuma doar la evaluarea abilităților tehnice. Directorii generali acordă din ce în ce mai multă atenție „calității soft” a unui potențial angajat.

Unii manageri chiar recunosc că fac din asta o prioritate, în speranța că potențialul angajat își va însuși particularitățile tehnice în procesul de muncă. Alexandra Olteanu a gestionat numeroase campanii de recrutare, uneori chiar și peste 300 de poziții, pe an. Ea spune că alege oamenii care pot, nu cei au putut: „Eu cred în oamenii care au putut și îmi place să mă uit la experiență. Dar îmi place să mă uit la experiență doar în măsura în care ea dovedește că oamenii sunt în stare să mai vrea, să mai poată, să mai aducă.”

Astfel, în urma discuțiilor cu manageri și persoane cu experiență în HR, am stabilit opt abilități pe care trebuie să le posede un angajat de succes, la momentul actual.

Abilitatea de a comunica
Va deveni eficient și de succes cel care știe să-i asculte pe alții și poate să-și exprime gândurile coerent. Sunt la mare căutare capacitatea de a explica concepte tehnice pentru cei care nu înțeleg aceste lucruri, comunicarea amicală cu echipa. Experții LinkedIn susțin că recrutorii nu pot găsi candidați cu abilitățile potrivite de comunicare interpersonală în 60% dintre pozițiile deschise. Dovediți că sunteți experți în comunicare.
Nu este nevoie de un discurs pompos. Spre exemplu, povestiți cum ați făcut o prezentare directorilor executivi, convingându-i să deschidă o nouă linie de afaceri, care a devenit profitabilă într-un termen relativ scurt.

Lucrul în echipă
În contextul în care creștere valoarea, Steve Jobs – co-fondatorul Apple -, considera că pentru a lucra eficient, un grup nu trebuie să numere mai mult de 100 de persoane. În timpul conducerii sale, a fost creat un adevărat cult al echipelor mici, în interiorul cărora nu ierarhia nu a contat. Era important rezultatul apărut într-un timp bine stabilit. Pentru a cultiva în voi capacitatea de a lucra într-o echipă, este util să vă oferiți voluntar în organizarea de activități de interes pentru voi: să organizați excursii alături de copiii voștri, maratoane sportive sau sesiuni de camping.