ARMO: Comerțul online va depăși 2,5 miliarde euro în 2017

ARMO: Comerțul online va depăși 2,5 miliarde euro în 2017

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) anticipează pentru 2017 o evoluție cu 24% a comerțului online în România, la peste 2,5 miliarde de euro, în contextul creșterii numărului de clienți care apelează la acest tip de canal, dar și a numărului de magazine și a ofertei de produse disponibile.

„În continuare există loc de creștere pentru comerțul electronic în România, atât din punctul de vedere al numărului de magazine, al produselor disponibile, al serviciilor adăugate, cât și al numărului de clienți care apelează la acest canal și, implicit, al valorii vânzărilor. Online înseamnă prețuri mai bune, disponibilitate mai bună a produsului și economie de timp. În plus, comercianții oferă tot mai mult servicii cu valoare adăugată clienților lor, însemnând livrarea gratuită, retur gratuit, opțiunea de a deschide coletul la livrare, sau retur extins, în 30 de zile”,  a declarat Florinel Chiș, director executiv ARMO.

Anul trecut, vânzările derulate în canalul ecommerce au totalizat 2,05 miliarde, în creștere cu 45% față de 2015, fiind cea mai importantă creștere din Uniunea Europeană. Între categoriile de produs cu cel mai important avans în vânzări s-au numărat fashion, home&deco, jucării, produse pentru copii, petshop și articole sportive. În 2017, ARMO se așteaptă în continuare la creșteri ale vânzărilor pe aceste categorii de produs, dar și pe zona auto și bricolaj.

„Estimăm o creștere de 80% în acest an a afacerilor FashionUp, fiind una dintre categoriile cu creșteri peste media comerțului online”, a declarat Alin Stanciu, CEO Fashion UP.

Pe acelaşi subiect: Comerțul online a trecut în etapa mobile

O altă nișă cu evoluție bună în 2016 și perspective de creștere și în 2017 este și cea a jucăriilor. „Pentru anul acesta estimăm un avans de 20% față de 2016, depășind astfel pragul de 4 milioane de euro cifră de afaceri. În această estimare luăm în calcul și vânzările generate de magazinul BestKids deschis în cel mai nou centru comercial din Cluj, Platinia. Pentru comerțul cu jucării cele mai bune luni sunt decembrie, apoi perioada Paștilor și Ziua Copilului. Anul acesta avem un eveniment în plus care va genera vânzări suplimentare – este vorba despre aniversarea a 10 ani de activitate a Best Kids”, a declarat George Șerban, general manager BestKids.

„Vânzările online de produse naturiste și ecologice evaluate la 30 de mii de euro în 2016 se bucură de o creșterea susținută în ultima perioadă. Mizăm pe un avans important și pentru a doua jumătate a anului când începe, practic, sezonul pentru acest tip de produse. Ne așteptăm astfel la un avans de 35-40% a cifrei de afaceri în 2017”, a declarat Mihai Bucuroiu, director de dezvoltare pentru magazinul de produse naturiste, bio și vegane Vegis.

În România sunt aproximativ 3000 de magazine online active. În prezent, Asociația Română a Magazinelor Online pregătește lansarea unui program de certificare de tip „Marcă de Încredere (Trustmark)” care să garanteze la nivel european nivelul serviciilor oferite de magazinele româneşti, astfel încât magazinele locale să își poată extinde și crește business-ul pe piața unică europeană.

Printre magazinele membre ARMO se numără: AVStore, F64, Elefant, FashionUp, evoMAG, SevenSins.ro, eMAG, PC Garage, Fungift, Animax.