Ce sunt emoțiile inteligente și cum ne ajută ele în business?

Se insista pe ideea de a-ti dezvolta EQ

E diferită EQ de IQ?

Iată o întrebare-capcană.

EQ reprezintă abilitatea noastra de a identifica, a înțelege și gestiona propriile sentimente, dar și capacitatea noastră de a înțelege și influența emoțiile altor persoane. Nu putem vorbi cu precizie despre un “scor” al EQ, dar cu siguranță putem spune că dacă o persoană are o inteligență emoțională “scăzută”. Majoritatea oamenilor vor realiza acest lucru și, de regulă, vor păstra distanța. Iar dacă o persoană este “deșteaptă” din punct de vedere EQ, va funcționa ca un magnet pentru oameni.

IQ reprezintă una dintre cele mai bune metode de a măsura cât de “deștept” e creierul nostru, fără vreo legătură directă cu temperamentul sau emoțiile. IQ este un scor numeric primit în urma unei testări și este utilizat încă de la începutul sec. 20. De zeci de ani, sistemele educaționale au încercat să măsoare IQ și, dintre sutele de teste existente, cel mai folosit și recunoscut este Stanford-Binet Intelligence Scales.

Contrar EQ, IQ este adesea folosit pentru a ne orienta din punct de vedere educațional sau pentru evaluare, în obținerea unui anumit post. IQ poate să indice o creștere odată cu vârsta, dacă cineva este dedicat procesului de învățare continuă, adică își solicită mintea constant. IQ este un scor care reflectă “cât de isteț ești în momentul testării”. De altfel, față de EQ, IQ este măsurabil.

Un studiu al psihologilor din cadrul Universității California, care s-a desfășurat pe o perioadă de 40 ani, a concluzionat că o EQ bine dezvoltată a fost de patru ori mai puternică decât IQ în prezicerea celor care vor avea succes în ariile cercetate. Totodată, o EQ foarte dezvoltată permite oricărui lider să performeze la locul de muncă.

Iată o serie de teme și probleme care pot fi identificate și rezolvate efficient, din perspectiva EQ:

  1. Cum poți avea o echipă care lucrează la cel mai înalt nivel de performanță?

Folosește exemple inspiraționale pentru a-i ajuta pe oameni să atingă un nou nivel al performanței. Aceasta este o soluție care vine din emoție.

  1. Cum îți poți energiza echipa când contextul nu e favorabil și factorii externi sunt demotivanți?

Îți exprimi gândurile în mod pozitiv, arăți încredere în ei și în competențele lor. Ești alături de ei, simți alături de ei, iar asta presupune o implicare sinceră, reală și deplin angajament în acordarea suportului emoțional.

  1. Ce companie nu caută să reducă pierderile cu fluctuația angajaților?

Angajații rămân și din cauza relației pe care managerii o dezvoltă cu ei, dar și pentru că un lider cu o EQ mare înseamnă rezultate foarte bune. Ce angajat nu își dorește să facă parte dintr-o echipă foarte bună?

De același autor: 5 modalități de a repara o echipă disfuncțională