Ce sunt emoțiile inteligente și cum ne ajută ele în business?

Se insista pe ideea de a-ti dezvolta EQ

În partea opusă, există și diverse indicii ale unei EQ scăzute:

  • îti vine greu să te “rupi” de telefon sau calculator; drept urmare, nu prea ști să creezi sau să întreții relații față în față;
  • îți vine greu să menții contactul ochi în ochi;
  • ești genul de persoană “eu primul”; deschizi ușa doar pentru a trece tu și nu te interesează dacă mai sunt și altii în jur; să te oprești pentru a-i ajuta pe alții este ceva greu de înțeles pentru tine; prin urmare, nu o practici prea des;
  • nu îți asumi greșelile; preferi să îi faci pe alții să plângă și să se simtă încolțiți, pentru a distrage atenția de la tine.

Totodată, printre semnele unei EQ crescute, amintim:

  • ești recunoscut pentru rapiditatea cu care te “lipești” de oameni;
  • când ești supărat, poți descoperi cauza exactă; nu te influențează emoțiile puternice sau provocările zilnice pentru că te cunoști bine și asta te ajută să le gestionezi ușor;
  • ești un bun ascultător și îți concentrezi cu ușurință atenția.

Pe scurt? Emoțiile inteligente fac diferența dintre manageri și echipe performante, eficiente, productive și probleme de acest gen. Dacă vrei să crești o echipă, atunci trebuie să iei în calcul EQ și cum să o antrenezi cât mai bine.

Rămâi aproape de noi dacă vrei să înveți cum să îți dezvolți EQ-ul!

Daniela Ciobotar – Catalyst, Psiholog, Trainer și Coach în comunicare la DC Catalyst

Daniela este de formație psiholog pe terapie pleni-integrativă. În prezent, lucrează ca trainer și coach pe teme legate de comunicare, accelerarea procesului de dezvoltare personală și profesională. A studiat mai multe modele de dezvoltare și formare, dar în urmă cu 15 ani a decis să folosească “Process Communication Model” și “Leading out of Drama”, datorită clarității și ușurinței cu care clienții ajung la rezultatele pe care și le doresc.

(Foto: Creative Sustainability, www.flickr.com)