Cumpără-ți prima franciză: secretele au fost dezvăluite

Cumpara-ti prima franciza: secretele au fost dezvaluite

Majoritatea antreprenorilor, atunci când iau în considerare să dețină o afacere, se gândesc automat la deschiderea propriei afaceri. Dar ar fi câteva lucruri de spus referitor la adoptarea ideii altcuiva și achiziționarea unei francize.

Te-ai gândit vreodată să faci asta? Dacă ești în această situație, probabil ai vrea ca cineva să îți spună: acesta este modul în care cumperi o franciză. Dar fiecare situație este unică, iar circumstanțele, obiectivele și experiențele tale îți vor dicta calea pe care o alegi. Totuși, noi îți putem sugera câteva sfaturi și bune practici care îți vor crește șansele de succes.

1. Evaluează-te pe tine însuți

Căutarea unei francize începe, de fapt, cu tine. Înainte de a te gândi să verifici diferite companii și să cauți oportunități, trebuie să faci o autoevaluare.

Cauți o afacere cu muncă de birou, muncă de acasă sau pe bază de retail? Vrei un progrm de muncă de la 9 la 5 sau ești flexibil? Cât timp poți dedica afacerii? Care este capitalul pe care îl ai la dispoziție pentru o investiție? Cât de mult poți împrumuta?

Răspunsurile la întrebări ca acestea te vor ajuta să înțelegi ce fel de oportunități de franciză poți lua în considerare în mod realist. De exemplu, dacă constați că ai un capital de 1.500 de euro, poți lucra 30-35 de ore pe săptămână și vrei o afacere unde să lucrezi de acasă, probabil nu vei avea foarte multe opțiuni. Tot ce ai face ar fi să te pregătești pentru eșec. Pe de altă parte, poate exista un model de franciză care să îndeplinească criteriile tale și să îți permită să te dezvolți.

Citește și: Franciza care încurajează networking-ul ca sport de contact

2. Ia în considerare costurile (avans și costuri de operare)

După cum subliniază Asociația Română de Franciză, există multiple costuri și taxe pe care francizatul trebuie, de obicei, să le plătească francizorilor în schimbul drepturilor asupra folosirii numelui brandului (precum și suportul primit).
În majoritatea cazurilor, există o taxă inițială de franciză pe care o plătești francizorului pentru dreptul de a porni afacerea. Aceasta poate varia de la câteva mii de euro la sute de mii. În mare măsură, depinde de numele brandului și de oportunitățile pe care le vei avea.

Apoi, există investiții de operare pe care trebuie să le faci pentru a te ridica și pentru a desfășura o activitate. Acestea ar putea include orice, de la bunuri imobiliare și clădiri, până la inventar și echipament inițial.

În afară de taxa inițială de franciză, este posibil să fie nevoie să plătești francizorului o redevență săptămânal, lunar sau anual. De asemenea, este posibil ca acordul vostru să te impună să contribui la un fond publicitar care poate fi alocat anunțurilor naționale sau regionale pentru brand (nu neapărat pentru franciza ta).

  •  
  •  
  •  
  •  
  •