eMAG, OLX și elefant.ro, platformele online de pe care românii cumpără cel mai des

eMAG, OLX și elefant.ro, platformele online de pe care românii cumpără cel mai des

Conform unei analize realizate de GPeC și iSense Solutions, în medie cumpărătorii vizitează magazinele online de 3-4 ori pe săptămână și 77% dintre aceaștia fac cumpărături de cel puțin două ori într-un an de la același magazin. Atunci când aleg un magazin online, românii sunt atenți la prețul serviciilor sau al produselor și aleg să facă cumpărături online pentru a economisi timp.

Cei ce nu cumpără vizitează magazinele online de aproximativ 5 ori pe an. Totuși, 64% dintre aceștia nu intenționează să facă cumpărături online în următoarele 3 luni, principalele motive fiind teama că produsele vândute online nu corespund realității (69%), imposibilitatea testării produselor achiziționate (53%) sau potențialul fraudării (51%).

De unde cumpără românii cel mai des de pe internet

eMAG ocupă prima poziție în topul site-urilor de pe care românii cumpără cel mai des, fiind preferat de 58% dintre cumpărătorii online. Clasamentul continuă cu site-ul de anunțuri OLX și retailerul online elefant.ro, cu 12%. Aceiași jucători ocupă primele 3 poziții și în topul platformelor online de pe care românii au făcut cumpărături în ultimele 12 luni, eMAG (73%), OLX (31%) și elefant.ro (26%). Clasamentul continuă cu Okazii.ro (18%) și H&M (17%).

eMAG (55%), elefant.ro (16%) și OLX.ro (14%) sunt tot primele 3 site-uri de pe care românii au cumpărat în ultimele 12 luni de cel puțin 2 ori. În clasament urmează H&M (8%) și Fashion Days (7%).

Ce produse și serviciile cumpără românii online

Cu o medie de 3 ori pe an, 90% dintre respondenții studiului preferă să achiziționeze din mediul online produse electronice și electrocasnice. Clasamentul continuă cu achiziția de computere, accesorii software și hardware (82%), îmbrăcăminte și încălțăminte (80%), cosmetice și produse farmaceutice (77%), sejururi și servicii de turism (70%), servicii în domeniul telecomunicațiilor (69%), cărți, reviste și DVD-uri (67%) sau produse alimentare și catering (55%).

Într-un an, cele mai mari sume alocate de români pentru cumpărăturile online sunt în turism (1.313 lei / an), pentru achiziția de electronice și electrocasnice (1.076 lei / an), accesorii auto (818 lei / an), calculatoare, produse software și hardware (793 lei / an) sau mobilă și decorațiuni interioare (715 lei / an).

Citeşte şi România şi Polonia, ţările europene cu cele mai puţine cumpărături online transfrontaliere