În România, brandurile sunt apreciate pentru popularitate și prestigiu?

In Romania, brandurile sunt apreciate pentru popularitate si prestigiu?

Dacă studiile realizate la nivel modial arată că 57% dintre consumatori ar boicota un brand care nu le împărtășește convingerile sociale, se pare că în România predomină alte criterii de apreciere a brandurilor.

Golin România a analizat cum sunt percepute brandurile de către consumatorii români și ce tip de informații sunt relevante pentru ei, într-un studiu realizat la nivel național, alături de compania de research iSense Solutions. Concluziile cercetării construiesc un tablou în care consumatorii se informează, în special, de la televizor și de pe rețelele sociale. Aceștia sunt interesați de mesaje utile și practice, precum și de domenii ca sănătate sau economie. Într-un astfel de context, românii se așteaptă ca brandurile să fie de încredere și transparente, fiind apreciate mai degrabă pentru popularitate sau prestigiu.

„Dacă oamenii nu acordă atenție brandului tău, atunci îl ignoră și nimic altceva nu mai poate repara asta. Dar pentru a determina pe cineva să te asculte și să acționeze, este nevoie, în primul rând, să fii relevant pentru el. Relevanța este cea mai importantă metodă de ascultare activă a vocii consumatorilor. Astfel, BrandRelevance, setul de instumente strategice create de către Golin, funcționează ca o piatră de temelie în construirea strategiilor de comunicare, campaniilor consumer și corporate, mesajelor cheie, proiectelor cu influențatori etc”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

In Romania, brandurile sunt apreciate pentru popularitate si prestigiu?

Potrivit studiului „Relevanța brandurilor. Ce contează cu adevărat pentru consumatori”, mesajele trebuie să fie utile / practice (69%), informative (56%) sau amuzante / distractive (35%). Mai puțini români sunt interesați de informațiile inspiraționale (19%), surprinzătoare (18%), populare / la modă (10%) sau șocante (7%).

În ceea ce privește sursele de informare preferate de către români, topul este condus de TV și rețelele sociale, urmate de site-urile de știri, site-urile companiilor și abia apoi sursele care vin dintre familie, prieteni sau colegi (word of mouth).

„Se confirmă și în România trendul global «screens take over people», televiziunea și internetul fiind mai importante pentru consumatori decât oamenii din jur atunci când caută informații. Totuși, după TV și rețelele sociale, care domină clar preferințele românilor, există unele diferențe între urban și rural și chiar între sexe. Astfel, consumatorii din mediul rural se informează de la familie, prieteni și cunoștințe mai mult decât de pe site-uri. În același timp, femeile apelează mai mult decât bărbații la «word of mouth», tendință similară și la nivel global”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

În 2017, românii au acordat atenție în special informațiilor din domeniile sănătate (66%), economie (64%), celor despre produse achiziționate (59%), familie/prieteni 59%, DYI / video-uri / rețete culinare etc. (57%). În schimb, la nivel global, consumatorii au fost mai interesați de informațiile referitoare la politică (59%), divertisment (57%), știrile despre vedete (55%) sau din domeniul economiei (49%).

De asemenea, studiul arată că anul viitor vor fi mai relevante, pentru români, informațiile din domeniile știință și tehnologie (51%), sănătate (50%) și din cel financiar (45%), în timp ce știrile despre vedete vor scădea în relevanță.

Studiul a fost realizat de către compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Golin și a inclus o cercetare calitativă (interviuri etnografice), precum și o cercetare cantitativă, pe un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban și rural, cu vârsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online, prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna august 2017, și sunt reprezentative la nivel național. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.

Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, Golin Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane, care deţine în total peste 50 de birouri în America, EMEA si APAC.

Golin România este membră a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe (advertising), Profero (digital), Initiative (media), BPN (media) şi Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) şi este multiplu premiată şi finalistă la festivaluri locale şi internaţionale precum ADC*RO, Cristal Festival, CSR Awards, European Excellence Awards, IPRA Awards, PR Award Romania, Sabre Awards, Webstock.

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări.