Locurile de muncă ale viitorului – acaparate sau simplificate de către roboți?

roboţi

De exemplu, Barclays Bank, o companie bancară britanică, utilizează tehnologia RPA pentru a obţine o reducere anuală de £175 milioane în provizioane pentru datorii neperformante.

Telefonica O2, din Marea Britanie, și-a automatizat 15 procese cheie şi aproximativ 100 de sub-procese, folosind mai mult de 160 de roboți și eliberându-i astfel pe angajați, care au acum mai mult timp pentru activități care conferă un plus de valoare.

Folosirea tehnologiei RPA implică o reducere a costurilor în mai multe arii organizaționale. După trei-cinci ani de la implementare, costurile departamentului de resurse umane pot fi reduse cu până la 39%, ale departamentului de vânzări și relații cu clienții – cu 34 %. Impactul poate fi și mai mare (peste 40 %) când vorbim de contabilitate sau de lanțul de aprovizionare.

probability-of-computarisation-of-a-job-1

„Am dezvoltat în România un centru pentru soluții de RPA, care să deruleze proiecte de implementare la nivel local și internațional. Deja avem prima implementare RPA la o bancă din România, Piraeus Bank,” explică Aurelia Costache, Financial Services Advisory Leader EY România și RPA Leader pentru Europa Centrală și de Est.

Conferința „Will robots help us do less? Or become more?” a fost organizată în colaborare cu UiPath, o companie românească, una dintre cele mai cunoscute companii din domeniu la nivel internațional. „În momentul acesta noi discutăm despre un parteneriat global, în care România va deține centrul de competență pentru UiPath, pentru EY la nivel mondial, ceea ce înseamnă că de aici se vor oferi servicii de training, de best practices, de moduri de implementare pentru toate celelalte entități EY,” a spus Daniel Dines, CEO UiPath.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •