Însorit, ploios sau înnorat: cum influențează vremea răspunsul la publicitatea mobilă

Insorit, ploios sau innorat: cum vremea influenteaza raspunsul la publicitatea mobila

Printre numeroșii factori care influențează marketingul digital și strategia de publicitate online, un nou studiu publicat în revista Marketing Science descoperă starea vremii. Conform studiului, anumite condiții meteorologice influențează răspunsurile consumatorilor la eforturile de marketing mobil.

Multe branduri importante – printre care Burberry, Ace Hardware, Taco Bell, Delta Airlines și Farmers Insurance – se folosesc în prezent de promoțiile bazate pe starea vremii. Peste 200 de companii au colaborat cu Weather Channel Company pentru promovări și publicitate targetată.

Studiul ”Sunny, Rainy, and Cloudy with a Chance of Mobile Promotion Effectiveness” a fost coordonat de către patru cercetători de la diferite Universități din China și SUA. Autorii au analizat seturi de date din teren, folosind platforme mobile (SMS și APP), pe două produse digitale (video-streaming și lectură pe e-book). La cercetare, au participat peste șase milioane de utilizatori de telefonie mobilă, din 344 de orașe din China. S-au urmărit, simultan, condițiile meteorologice în anumite intervale de zile și de ore în aceste orașe, cu accent pe vremea însorită, înnorată și ploioasă.

Autorii au descoperit că, în general, răspunsul consumatorilor la publicitatea mobilă a fost de 1,2 ori mai mare și a avut loc cu 73% mai rapid pe vreme însorită, decât în cea înnorată. În condiții de ploaie, răspunsul a fost de 9 ori mai mic și cu 59% mai lent decât în timpul vremii înnorate. Vremea mai bună decât ieri generează mai multe răspunsuri de cumpărare. De asemenea, o prognoză greșită de vreme înnorată sau ploioasă crește în mod semnificativ răspunsurile de achiziție la publicitatea mobilă.

Dar autorii nu au redus analiza comportamentelor de utilizare a dispozitivelor mobile la condițiile meteorologice diferite. Cercetarea a ținut cont și de temperatură, umiditate, vizibilitate, presiunea aerului, punctul de condensare, vânt și perioadă a zilei.

„Evident, deși managerii de brand nu pot controla vremea pe care o dă mama-natură, constatările noastre sunt importante, deoarece acestea sugerează că brandurile pot folosi informații relevante în publicitatea mobilă. De exemplu, companiile trebuie să utilizeze conținut publicitar pe ton neutru în zilele însorite pentru a obține mai multă valoare pentru investiție”, a spus Chenxi Li, unul dintre cercetători.

„Consumatorii din zilele noastre sunt inundați și iritați de anunțurile irelevante pe dispozitivele mobile. Cei din marketing trebuie să profite de aceste constatări, care lărgesc aria de analiză a datelor despre clienți, pentru o targetare mobilă mai eficientă”, a adăugat Xueming Luo.

Având în vedere amploarea acestui studiu, trebuie să recunoaștem că rezultatele nu sunt „apă de ploaie” și că merită a fi luate în considerare de către specialiștii în marketing.

(Foto credit: geralt, www.unsplash.com)