9 promisiuni ale coachingului pentru afaceri

9 promisiuni ale coachingului pentru afaceri

de Clementina Anghelache

Provocările fac parte din viața de zi cu zi a companiilor, afacerilor și organizațiilor, indiferent de mărimea acestora.

9 promisiuni

Experiența practicienilor arată că, în companiile în care s-a făcut coaching, s-a creat o cultură în care performanța individuală și cea a echipelor crește.

1. Atingerea obiectivelor de business

Oameni asemănători sunt atrași în aceleași organizații. Ei împărtășesc valori similare și cred în misiunea companiei. Când aceștia sunt inspirați de aceeași viziune și au principii comune este mult mai ușor să își canalizeze energia spre rezultate.

2. Rezolvarea proactivă a problemelor

Oamenii sunt curioși. Când o companie încurajează acest lucru, învățarea și creativitatea sunt accelerate. 
Când angajații cu diferite funcții își asumă responsabilități, nevoia de conducere și control este înlocuită cu un mediu de încredere reciprocă în care problemele sunt rezolvate proactiv.

3. Apartenența rezultatelor

Oamenii simt nevoia de a contribui.

Atunci când organizația recunoaște meritul individual, ea determină crearea de lideri la fiecare nivel. Abordarea unui coach spre recunoașterea performanței scoate la iveală ce este mai bun în oameni. Aceștia simt, totodată, că rezultatele le aparțin.

4. Acces la talent

Conexiunile dintre oameni reprezintă un mijloc pentru dezvoltare. Colaborarea este un ritual prin care capacitățile oamenilor sunt intensificate și aceștia generează idei inovative.
 Recunoscând capacitățile fiecărui individ, organizația beneficiază, astfel, permanent, de o bază de date de talente.

5. Retenția talentelor în organizație

Oamenii caută valoarea. Coachingul susține talentele de top pentru ca acestea să își definească valorile și să își crească gradul de mulțumire în contextul dat. Acest lucru conduce adesea la căutarea unui rol extins în organizație și determină dorința de a promova în loc să migreze către un alt loc de muncă.

6. Relații mai bune cu clienții

Oamenii acționează pentru propriile lor interese. Când responsabilitatea liber asumată este modelată, calitatea relațiilor cu clienții crește. Antidotul pentru o cultură care diminuează importanța oamenilor este un mediu care să încurajeze alinierea comportamentului acestora la cel mai înalt nivel de integritate.

7. Comunicare performantă

Oamenii trăiesc prin propriile lor percepții. Pentru o comunicare bună acceptăm diferențele dintre noi printr-o prezență completă în contexul în care ne aflăm. Coachingul crește abilitatea individului de a se conecta la realitatea celuilalt trecând peste diferențe, dezvoltând niveluri diferite de ascultare.

8.  Mai multe alegeri, mai multe posibilități

Oamenii fac alegeri. Conștientizarea este extinsă prin schimbarea perspectivei, iar acest lucru determină, la rândul lui, revelarea unor noi posibilități. Motivarea prin extinderea alegerilor duce la rezultate mult mai puternice.

9. Transformarea eșecului în oportunitate

Oamenii își definesc propria lor integritate. În cadrul organizației ea presupune alinierea continuă a misiunii și valorilor organizației cu cele ale angajaților.
Coachingul pune la dispoziție un spațiu deschis întrebărilor care transformă eșecurile în noi oportunități.