Cresc investițiile în dezvoltarea personală şi profesională a salariaţilor

Cresc investițiile în dezvoltarea personală şi profesională a salariaţilor

Una din cinci companii cu peste 500 de angajaţi a investit, în anul 2015, peste 100.000 de euro în dezvoltarea personală şi profesională a salariaţilor. Persoanele care lucrează în bănci fac cele mai multe ore de training, iar companiile farmaceutice investesc cei mai mulţi bani în oamenii lor, mai exact 1.093 de euro per angajat, se arată într-un studiu realizat de Centrul Fericirii din Bucureşti.

Pe baza acestei cercetări, trainerul Lorand Soares Szasz afirmă că, în urma programelor de training, se constată o schimbare semnificativă, vizibilă atât în atitudinea angajaţilor şi în consolidarea grupurilor de lucru, cât și în creşterea productivităţii angajaţilor şi a companiei.

IMM-urile au început să investească în pregătirea personalului

Dacă în trecut, numai multinaționalele sau companiile foarte dezvoltate investeau în astfel de cursuri, astăzi și IMM-urile sunt din ce în ce mai interesate să acumuleze informații practice despre dezvoltarea echipelor de lucru sau a angajaţilor. Specialistul afirmă că rezultatele pozitive sunt mai vizibile în rândul IMM-urilor, deoarece structurile organizaţionale sunt mai puţin complexe decât cele de la companiile mari, iar grupurile mai mici, bine pregătite şi motivate, sunt, de multe ori, mai flexibile. “Sunt mai multe componente pe care atât corporaţiile, cât şi IMM-urile trebuie să le aibă în vedere pentru creşterea productivităţii. Un departament nu trebuie să fie ultra-populat că să fie eficient. Cele mai bune rezultate vin de la echipele bine legate care lucrează după o strategie bine definită. De multe ori, sistemele mai simple sunt mai eficiente. Asta pentru că fiecare om vede potențialul de creștere pe care îl are. Este important pentru fiecare om să vadă că munca sa e valoroasă pentru companie, și nu e doar o rotiță într-un sistem. Iată un lucru pe care e bine să îl conștientizeze și antreprenorii și angajații”, declară Lorand Soares Szasz.

După training, cifrele de afaceri sunt cu 5% sau cu 300% mai mari

Trainerul a analizat foarte bine piaţa mediului de afaceri, atât înainte de elaborarea cursurilor specifice pentru angajaţii în IMM-uri, cât şi după implementarea acestora. Motivul pentru care a început să dezvolte un amplu program de pregătire pentru afacerile mici şi mijlocii a fost reprezentat de potenţialul uriaş al acestora de dezvoltare şi de contribuţia majoră la bugetul de stat. “Nu trebuie să uităm că IMM-urile reprezintă motorul nostru economic, iar un studiu realizat în 2014 arăta că acestea contribuie major la bugetul de stat, reprezentând aproximativ 53% din totalul contribuţiilor. Am construit foarte atent programul de formare pentru specificul acestui segment şi am constatat că provocarea cea mai mare a managerilor sau proprietarilor de afaceri mici şi mijlocii este găsirea şi motivarea oamenilor serioşi şi responsabilizarea acestora. Rezultatele s-au dovedit foarte benefice, mulţi dintre cursanţi au aplicat tehnicile de vânzare şi de lucru în echipă, iar creşterile monitorizate în cifrele de afaceri au fost de 5% sau chiar 300%, în unele cazuri”, conchide Lorand Soares Szasz.

Loránd Soares Szász a fost desemnat, de două ori consecutiv, cel mai bun speaker din România, în cadrul Business Days. Pe Facebook, Lorand a strâns în jurul său o comunitate de peste 190.000 de membri.

(Foto: Luigi Mengato, www.flick.com)