Cum merg mână în mână hocheiul și vânzările

Cum merg mana in mana hocheiul si vanzarile

Timp de mai multe decenii, oamenii au asociat vânzările cu sportul. Asemănările sunt peste tot, fie că este vorba despre discursurile motivaționale ținute în timpul întâlnirilor de vânzări din întreaga lume, fie că sunt încurajările pentru un efort suplimentar care să aducă jocul la nivelul următor.

Iar în această privință, thebalance.com arată cum meciurile de hochei par să împărtășească cele mai multe similarități cu o carieră tipică în vânzări.

Tabelul de negociere poate fi o suprafață alunecoasă

Hocheiul este jucat pe gheață, care știm că este destul de alunecoasă. La fel pot fi și negocierile. Este foarte probabil ca un profesionist în vânzări să piardă tracțiunea în timpul negocierilor și să cadă în nas. Un jucător de hochei are nevoie de multe abilități ca să poată să se oprească brusc, să se întoarcă și să își schimbe direcția. De asemenea, un reprezentant de vânzări are nevoie de un set de abilității pentru a opri un ciclu de vânzări care conduce într-o direcție greșită și de alte abilități suplimentare pentru a schimba starea de spirit în timpul sesiunii de negociere.

Jocul de putere în hochei și în vânzări

În hochei, un joc de putere este atunci când o echipă are penalizat un jucător (sau doi), care trebuie să stea pe banca de penalizare pe durata pedepsei aplicate, iar cealaltă echipă are, în avantaj, un jucător în plus.

În vânzări, jocurile de putere sunt atunci când un profesionist în vânzări are un avocat, care lucrează pentru client și îl susține. Astfel, concurența voastră se află în dezavantaj. Aveți un jucător în plus, iar competiția trebuie să-și adune apărarea și să depună toate eforturile pentru a face față furtunii.

Dar, la fel ca în hochei, nu este neobișnuit ca o echipă care este în minoritate să înscrie goluri. Dacă echipa avantajată devine neglijentă sau își pierde concentrarea, concurența poate să fure pucul, să traversese de-a lungul terenului și să înscrie un gol.

În vânzări, dacă ești cel care face un joc de putere, nu îți pierde concentrarea și nu lua nimic de la sine. Să cedezi un gol, fiind în majoritare, este destul de jenant în hochei și este destul de costisitor în vânzări.

Citește și: 5 reguli de leadership pe care le poți învăța din baschet

Specialiștii

În hochei, jucătorii sunt desemnați pentru anumite poziții sau roluri în baza setului de competențe. Portarul este cel care previne pucul să intre în poartă, atacanții conduc ofensiva, iar apărătorii joacă în spatele atacanților și au rolul de a-i opri pe adversari în fața porții. Multe echipe au, de asemenea, un ”enforcer” pe lista lor, al cărui rol este să provoace la luptă un adversar, perturbând astfel fluxul jocului.

În vânzări, acel ”enforcer” ar putea fi un co-echipier care excelează la încheierea tranzacțiilor, fundașii ar putea fi echipa ta de asistență, iar specialiștii, colegii de echipă și managerii pot face parte din ofensivă.

Cele mai bune echipe de hochei se asigură că jucătorii lor își cunosc rolurile atunci când intră pe teren. Tu, în calitate de profesionist în vânzări, trebuie să te asiguri că toată lumea își cunoaște rolurile pe care trebuie să le îndeplinească.

Ultimul lucru pe care o echipă de hochei vrea să-l vadă este că portarul traversează de-a lungul terenului, crezând că ar trebui să încerce să înscrie un gol, în loc să-și apere poarta. De asemenea, este o greșeală ca cineva care are puține sau chiar deloc abilități de tranzaționare să se prezinte la o întâlnire, încercând să realizeze o vânzare.

Pasează pucul

Cu excepția cazului în care există o separare, vei vedea o mulțime de pase în timpul unui joc de hochei. Jucătorii pasează pucul către co-echipierii lor pentru a dispersa apărarea sau pentru a găsi un unghi bun de atac la poartă.

În vânzări, trebuie să îți dezvolți abilități de vânzări, astfel încât să poți observa cine din echipa ta de vânzări se află într-o poziție mai bună decât tine ca să avanseze ciclul vânzărilor. Constați că specialistul tău construiește un raport mai puternic cu factorul de decizie? Pasează-i pucul.

Observi că managerul tău se bucură de mai mult respect în timpul unei întâlniri de vânzare? Lasă-l să preia conducerea.

Iar dacă remarci că echipa ta de vânzări se află într-o poziție mai slabă decât tine, înaintează spre poarta adeversă și înscrie. După cum spunea marele hocheist Wayne Gretzky, „Ratezi 100% dintre toate loviturile pe care nu le execuți niciodată.”

GOOOOOOOOOLLLLLLLLLLL!!!!

(Foto credit: skeeze, www.pixabay.com)