Cum să gestionați de la distanță o echipă de start-up

Cum sa gestionati de la distanta o echipa de start-up

Pe măsură ce tot mai mulți angajați optează pentru a lucra de la distanță, managerii de marketing încearcă să găsească modalități de a menține echipele conectate și de a lucra împreună în mediul digital. Angajații vor să simtă că fac parte din echipă, dar că au și independența de a lucra la distanță, în același timp. Această dinamică poate fi dificilă pentru managerii care își doresc să sporească productivitatea și să țină mulțumită pe toată lumea.

Iată patru sfaturi pe care ați putea să le luați în considerare atunci când stabiliți o strategie de lucru în acest sens.

Un instrument central de comunicare este crucial

Comunicarea prin e-mail sau Google Hangouts poate deveni dezorganizată. E-mailurile se pierd în conversații lungi, iar chat-urile pot deveni derutante atunci când se încearcă discuția cu mai mulți clienți. Managerii ar trebui să utilizeze un instrument de comunicare, cum ar fi Slack, Basecamp sau Trello, pentru a se asigura că echipa rămâne organizată. Împărțiți clienții în diferite canale Slack (sau panouri, funcție de instrument) pentru a diminua confuzia.

Citește și: Top 6 aplicații mobile pentru gestionarea afacerilor

Investiți într-un instrument de aprobare

Cea mai mare greșeală pe care o pot face echipele remote este să permită ca o postare sau un conținut să ajungă în online cu o eroare, fie că vorbim despre o greșeală minoră de tastare, fie eroare majoră, cum ar fi cele cu un conținut ofensator. S-a întâmplat și pe la case mai mari, dar există o rezolvare foarte simplă. Utilizați un instrument de aprobare a conținutului, pentru a configura procese automatizate de aprobare în social media, astfel încât toate părțile interesate să arunce un ochi pe conținut înainte ca acesta să fie publicat. Acesta este un instrument excelent pentru a fi utilizat și cu clienții, deoarece, în loc să se treacă printr-un șir de email-uri sau foi de calcul complicate, clienții văd, pur și simplu, cum ar arăta postările și apasă butonul de aprobare.

Urmăriți și învățați din analiză

În loc ca fiecare persoană să verifice analizele, este o idee bună să alocați această sarcină unuia sau mai multor persoane interesate de date. Această persoană poate verifica statisticile care vin din social media, precum și cele de pe Google Analytics. Ulterior, va crea un raport săptămânal sau lunar, în care să arate care tipuri de canale din social media au cele mai bune performanțe și care nu prezintă o rată de conversie pozitivă. De asemenea, persoana responsabilă de această sarcină poate avea propriul canal Slack, în care să distribuie, către restul echipei, informații utile rezultate în baza datelor colectate.

Nu aruncați vina, dar găsiți doar o soluție

Atunci când se lucrează de la distanță, uneori, lucrurile merg prost. Dar în loc să căutați pe cine să învinuiți, concentrați-vă asupra identificării unei soluții la problemă. Dacă a fost încărcată greșit o imagine pe Facebook, nu dați vina pe proprietar, ci lucrați cu design-ul sau cu noi surse de imagini pentru a vă asigura că această problemă nu va apărea din nou. Echipele care găsesc soluții vor fi mai productive în continuare.

Lucrul de la distanță oferă membrilor echipei flexibilitate și șansa de a deține diferite proiecte fără micro-management. Pentru echipele din social media, asta înseamnă că nu vor discuta, în persoană, despre strategie, campanie și analize, lucru care poate fi o provocare pentru unii. Totuși, echipele care găsesc instrumente de comunicare utile și se asigură că le folosesc corect nu vor avea probleme în a lucra împreună, indiferent de locație.

Photo credit: rawpixel.com / Unsplash