Cum te ajută ca manager, S.M.A.R.T. Networkingul?

aspiratia de a promova si vinde serviciile de consultanta in mod S.M.A.R.T. Networking

S.M.A.R.T. Networking este un concept… inventat! Am pus alături Networking cu S.M.A.R.T. din nevoia pe care am simţit-o în noua mea postură profesională, cea de consultant. Vânzarea prin metode clasice este mai puţin aplicabilă în cazul serviciilor de consultanţă. Dar se organizează multe evenimente în cadrul cărora furnizorii de servicii şi produse folosesc oportunitatea de a se cunoaşte, de a discuta şi de a-și prezenta oferta. Adică, pentru a vinde prin acest canal de… Business Networking. O definiţie care îmi place a acestui termen este “stabilirea de relaţii benefice reciproce cu scopul vânzării”.

De ce S.M.A.R.T.? Pentru că piaţa de consultanţă este competitivă şi destul de aglomerată (ca de altfel majoritatea pieţelor de servicii şi produse în această perioadă), iar pentru ca vânzarea să aibă rezultat, în opinia mea, ar trebui să fie strategică şi inteligentă. Însă am mers mai departe şi am asociat termenului şi semnificaţia tip S.M.A.R.T. din business, adică Specific-Măsurabil-Adecvat-Realist și în Timp.

Astfel, am pornit la drum, pe acest canal de vânzare, cu aspiraţia de a promova şi vinde serviciile de consultanţă în mod S.M.A.R.T. Networking.

Specific în networking ar însemna să ai un scop clar pe care doreşti să îl atingi în urma activităţilor de networking. A participa fără obiectiv la aceste activităţi înseamnă pierdere de timp și risipă de resurse. În plus, îţi poate aduce frustrări pentru lipsa de rezultat. De exemplu, un obiectiv specific ar fi să participi la un număr x de evenimente de afaceri ca invitat, ca furnizor sau ca prezentator de servicii / produse.