Umorul în afaceri – de la o stare bună la bunăstare

Fie că e vorba despre miliardele produse de industria de comedie, de legăturile între râs și sănătate dovedite științific sau, pur și simplu, despre starea de bine produsă de umor pentru oricare dintre noi, este aparent ușor de demonstrat că umorul are un rol important în viață.

Și totuși, există zone în care el este neglijat, slab utilizat sau chiar respins, deși ar avea potențialul să producă nu numai o stare bună, dar chiar și bunăstare.

Când ne gândim la afaceri, umorul nu se află printre primele asocieri pe care le facem cu domeniul. Poate cea mai evidentă legătură între afaceri și umor este zona de marketing, cu publicitatea și reclamele aferente, care reușesc să transforme umorul în valoare adăugată și să monetizeze acest aspect al naturii umane. Dar sunt mult mai multe alte zone din lumea afacerilor unde umorul lipsește, deşi ar putea produce mai multă valoare. Fireşte că soluţia nu ar fi aceea de a organiza concursuri de bancuri la locul de muncă, cursuri de stand-up comedy sau de a pune pe intranet poantei zilei.

Cum poate fi valorificat umorul

Experiența mea îndelungată în interacțiunea cu multe organizații de business în domeniul învățării și dezvoltării resurselor umane mi-a oferit privilegiul să interacționez cu industrii diferite și zone diferite ale afacerilor, atât ierarhic, cât și funcțional. Am avut ocazia, astfel, să fiu martor la momente în care folosirea umorului a ajutat mult, dar și la ipostaze în care luatul prea în serios a fost păgubos.