Modelul de promovare Star Wars oferă o lecție de marketing local pentru afacerile mici

Modelul de promovare Star Wars ofera o lectie de marketing local pentru afacerile mici

În afară de crearea unor personaje memorabile și lumi de poveste la propriu, Disney se pricepe foarte bine la crearea unui brand în interiorul brandului. Iar acest lucru se observă foarte mult în promovarea seriei Star Wars. Disney a decis să adopte o strategie de marketing local pentru cel mai nou film ”Star Wars”.

În loc să adere la campaniile de publicitate la nivel național și la evenimente uriașe din marile orașe ale lumii, celebra franciză de film îi lasă pe fani să descopere secretele despre noul film printr-un joc de realitate augmentată care îi duce în diverse locații din propriile comunități. Astfel, realitatea augmentată (”augmented reality” (AR) suprapune obiecte 3D peste lumea reală pentru a crea senzația că se află chiar în fața voastră, păstrând legătura cu mediul înconjurător.

În perioada 1 – 3 septembrie, fanii pot descărca jocul pe telefon, din aplicația Star Wars și îl pot folosi pentru a descoperi indicii despre noul film ”Star Wars: The Last Jedi”. Magazinele de retail care parcticipă la campanie vor afișa postere sau alte lucrări care includ logo-ul ”Find the Force”. Jucătorii vor putea să scaneze obiectele cu telefoanele lor pentru a vedea un personaj virtual Star Wars și pentru a afla mai multe informații despre filmul care urmează să apară.

Această promoție este diferită prin utilizarea tehnologiilor, cum ar fi realitatea augmentată, și prin faptul că propune o promovare foarte interactivă, care îi face pe clienți să participe în propriile comunități.

Adoptați această strategie locală de marketing

Dacă aveți o afacere mică, puteți imita acest tip de promovare, chiar dacă nu aveți suficiente resurse pentru a crea o aplicație AR completă.

Puteți să organizați o vânătoare locală de comori sau să colaborați cu alte companii pentru a crea o promovare interactivă, care să îi facă pe clienți să viziteze afacerea voastră sau a partenerilor în schimbul unui stimulent. Ar putea fi un premiu pentru clientul care găsește cele mai multe obiecte ascunse în magazinele locale. Ar putea fi o campanie în care să oferiți reduceri majore pentru cea mai bună fotografie postată pe Instagram, la unul din magazinele voastre.

Posibilitățile sunt nelimitate, trebuie doar să fiți creativi.

Campanii de augmented reality (AR) în România

Deși pot fi numărate încă destul puține, au existat și în România campanii de promovare care au implementat realitatea augmentată. Iată trei dintre acestea.

În 2012, agenția de publicitate Smite și Colorbitor anunțau că desfășoară o campanie de realitate augmentată pentru sucul Aloe Vera HKK, în benzinăriile Rompetrol. Potrivit lor, aceasta era „prima campanie de Augmented Reality din benzinăriile românești”. Cu ajutorul unor inscripții care afișau QR code-uri, odată scanate, acestea trimiteau către o animație 3D, care avea drept personaje două bucăți de aloe vera – Virtu si Ala. Participanții puteau câștiga unul dintre cele 500 de premii puse la bătaie.

În 2013, agenția de creație Lowe&Partners şi agenția de mobile marketing Mobile Works au adus „primul proiect de Augmented Street Art din România”, în cadrul campaniei Beck’s, „Vezi dincolo de etichetă”. Atunci, la kilometrul 0 al Bucureștiului a fost instalată o sticlă de bere Beck’s de patru metri înălțime. În interior, a fost instalat un ecran prin care oamenii puteau să vadă clădirile din București însuflețite personaje create cu ajutorul realității augmentate.

Cea mai recentă campanie de promovare printr-o aplicație de ”augmented reality” a fost desfășurată de către Orange, sub denumirea de ”4G MegaHunt”, în perioada 7 – 31 august 2017. Conform termenilor și condițiilor de participare, fiecare utilizator client al rețelei Orange România putea primi bonusuri de net sau un voucher în valoare de 10 euro (TVA inclus). Utilizatorii trebuiau să „localizeze netul pe hartă și să-l vâneze” urmând indiciile. Când ajungeau în apropierea netului, camera telefonului se deschidea automat, iar participantul putea vizualiza și captura prin obiectiv.

(Foto credit: Daniel Cheung / Unsplash)