Renunță la gândirea pozitivă. E timpul pentru acțiune!

gandirea pozitiva

Peste tot auzim frazele: rămâi optimist, gândește doar pozitiv, este totul ok. Dar ce facem când ne întâlnim cu experiențe negative sau momente mai dificile? Mai ales când lucrăm în medii stresante, la proiecte importante și în echipe încă în formare. Fiecare individ din această lume trece prin momente bune sau mai puțin plăcute. Asta nu înseamnă că totul este sfârșit și că nu o să mai atragem succesul în viața noastră (așa cum ne spune legea atracției, un concept atractiv, dar incomplet).

Gândirea pozitivă nu este singurul lucru ce duce la atingerea obiectivelor. Nici măcar nu ajută în a atinge cele mai simple lucruri în viață. De aceea este timpul să mergem mai departe de mentalitatea gândirii pozitive. Trebuie adăugat încă ceva în această rețetă, anume acțiunea. Ce plan poți avea pentru a face cei mai buni pași în viața profesională și personală?

Stabilește obiective

Fiecare scop implică un set explicit de acțiuni. Este în regulă ca la început să te gândești la rezultatul final, însă nu te va duce undeva concret. De exemplu, obiectivul tău poate fi să îți iei un examen de contabilitate pentru muncă. Gândindu-te că treci prin evaluare și iei nota bună, nu îți va aduce diploma. Cea mai bună alegere este să faci pași reali înspre acel examen. Înscrie-te la scoală, studiază, fă exerciții și mergi la examen.

Obține feedback sincer

Un pericol al gândirii pozitive este că te poate ține în zona de confort. Este probabil să nu fii deschis către critica sănătoasă. Dezvoltarea în orice domeniu al vieții este esențială și cele mai bune direcții vin din feedback constructiv. Caută persoane care îți pot oferi o perspectivă onestă asupra muncii tale.

Acceptă gândurile mai puțin optimiste

Gândurile nu ni le vom opri vreodată. Ele ne vor vizita sub forme atât optimiste cât și negative. Cea mai bună cale de a nu lăsa momentele mai grele să ne devieze de la obiective este să acceptăm ceea ce se întâmplă.

Observă gândurile ce vin și cum ele trec, la fel cum ai viziona un film. Un real ajutor poate fi practicarea meditației ca exercițiu pentru a gestiona emoțiile negative. Odată ce îți poți observa gândurile și detașa de ele, totul ar trebui să fie mai ușor. Inclusiv la muncă, unde avem de-a face cu mulți oameni diferiți și provocări constante ce ne pot agita.

Păstrează o viziune realistă

În loc să ne păcălim singuri că problemele pot fi rezolvate prin gândirea pozitivă, este mai bine să luăm inițiativa de a trece peste situațiile delicate. Cum era zicala: dacă viața îți oferă lămâi, învață să faci limonadă din ele.