Amprenta de energie a celor mai mari operatori de date

Amprenta de energie a celor mai mari operatori de date

Apple, Google, Facebook și Switch fac progrese remarcabile în ceea ce privește trecerea către energie 100% regenerabilă, în timp ce companii ca Netflix, Amazon Web Services și Samsung bat pasul pe loc. Mai multe detalii puteți afla din raportul lansat recent de către Greenpeace SUA, Clicking Clean: Who is Winning the Race to Build a Green Internet?, care arată amprenta de energie a celor mai mari operatori de date și a aproape 70 dintre cele mai populare website-uri și aplicații.

“Amazon continuă să vorbească despre regenerabile, dar când vine vorba de decizii în ceea ce privește energia, își tine clienții în ceață. Un fapt îngrijorător, mai ales că Amazon se extinde pe piețele deservite de energie murdară”, spune Gary Cook, analist IT senior Greenpeace SUA.

“La fel ca Apple, Facebook și Google, Netflix este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața online și are un cuvânt important de spus despre felul în care se alimentează cu energie. Netflix trebuie să se asigure că regenerabilele îi asigură creșterea, nu combustibilii fosili, și trebuie să își facă cunoscută poziția de lider”, adaugă Cook.

Netflix este una dintre cele mai mari companii din cele analizate, reprezentând o treime din traficul de internet din America de Nord, și ar trebui să contribuie semnificativ la cererea de date de streaming video la nivel mondial. În 2015, compania a anunțat că intenționează să compenseze în totalitate amprenta de carbon, dar o examinare mai atentă a relevat faptul că apelează la energie produsă prin arderea cărbunelui sau credite de energie regenerabilă disparate, credite ce nu contribuie la investiţiile în energia regenerabilă.