ANALIZĂ MEDIA IQ: vizibilitatea companiilor farmaceutice în media a scăzut cu 23%

ANALIZĂ MEDIA IQ: vizibilitatea companiilor farmaceutice în media a scăzut cu 23%

Cele mai mari zece companii farmaceutice din România au beneficiat în primele şase luni ale anului de o acoperire în mass-media online în scădere cu 23% faţă de perioada similară a anului precedent, conform unei analize de monitorizare realizată de MediaIQ, primul serviciu românesc de media intelligence. În intervalul 1 ianuarie – 1 iulie 2013 au fost scrise 3.032 de articole, faţă de cele 3.907 în primele şase luni din 2012.

Infografic_MediaIQ_companii farmaceutice

GSK – cea mai vizibilă companie

GlaxoSmithKline (GSK) a beneficiat de cea mai mare expunere în mass-media online în perioada analizată, cu un coverage de 812 articole publicate. Ziua de vârf în funcţie de numărul de apariţii online a fost 27 iunie 2013, a doua zi de la anunţul că GSK va renunţa la fabrica de medicamente de la Braşov. În această zi, au fost publicate 166 de articole despre compania farmaceutică.

Top zece companii în 2013 vs 2012

Comparând rezultatele din prima jumătate a anului în curs referitoare la vizibilitatea GSK cu datele corespunzătoare perioadei similare de anul trecut, în 2013 s-a discutat mai puţin despre această companie – 812 apariţii, faţă de 1.168 de articole în 2012.

O singură companie farmaceutică a beneficiat de acoperire media online mai mare în 2013. Abbott, al zecelea cel mai important jucător din clasament**, a avut 158 de apariţii în primele şase luni ale anului curent, în creştere de la 29 de apariţii în perioada similară din 2012.

Sanofi, liderul pieţei de medicamente**, s-a confruntat cu cea mai semnificativă scădere de vizibilitate în mass-media online. În perioada analizată din 2013, au fost scrise 365 de articole despre Sanofi, în timp ce în primele şase luni din 2012 au apărut 624 de articole.

Principalele teme conexe industriei farmaceutice abordate anul acesta în mass-media au fost termenele de plată ale medicamentelor (3.745 apariții), redeschiderea listei de medicamente compensate (1.840 apariții) şi legea clawback (1.313 apariții).

Public vs. privat

Asociaţiile private din farmaceutică au fost depăşite de instituţiile publice ca expunere, în intervalul analizat. Despre Ministerul Sănătăţii (MS) au fost publicate 19.432 de articole online, în timp ce Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente a beneficiat de 584 de apariţii.

Cei mai vizibili reprezentanţi ai industriei în mass-media online au fost ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu (15.961 de apariţii), şi secretarul de stat în MS, Raed Arafat (6.715 apariţii). Din zona asociaţiilor private, Dragoş Damian, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Medicamente Generice din România, a beneficiat de cea mai mare expunere (481 de apariţii).