Cât de mult e prea mult? Eşti workaholic?

Cât de mult e prea mult? Eşti workaholic?

Mădălina Bălan, Managing Partner HART Consulting

Recentele progrese înregistrate în tehnologie, starea economiei mondiale şi, implicit, cea a economiilor naţionale, cerinţele locului de muncă modern, toate au contribuit la prelungirea numărului mediu de ore de muncă pe zi în mai toate domeniile de activitate. Studiul, ale cărui rezultate le prezentăm în continuare, s-a desfăşurat de curând şi în SUA. Pornind de la această premisă, HART Consulting a realizat studiul „Cât de mult e prea mult? Eşti workaholic?”.

Iată în continuare ce rezultate s-au obţinut:

1. Engagement

  • Aştept cu nerăbdare să merg la muncă în fiecare zi – 42%
  • Mă simt plin de energie cu privire la locul de muncă – 57%
  • Munca mea mă inspiră – 70%
  • Munca mea este semnificativă pentru mine – 85%
  • Îmi place provocarea pe care mi-o dă munca mea – 76%
  • Sunt cel mai fericit atunci când muncesc din greu – 28%
  • Echilibrul dintre muncă şi viaţa privată este important pentru mine – 85%
  • Sunt foarte mulţumit de echilibrul dintre muncă şi viaţa privată – 33%
  • Sunt complet implicat în munca mea – 88%
  • Atunci când nu lucrez, mă gândesc tot la munca mea – 52%
  • Sunt foarte mulţumit de slujba mea actuală – 40%
  • Sunt foarte mulţumit de colegii mei – 50%
  • Sunt foarte mulţumit de managerul meu actual – 49%
  • Sunt foarte mulţumit de organizaţia pentru care lucrez acum – 52%

 

ID-10024078„Engagementul se referă la modul în care angajaţii percep locurile lor de muncă, dar şi pe angajatori”, a declarat dr. Robert Hogan, preşedintele Hogan Assessment Systems. „Este opusul a ceea ce înţelegem prin alienare. Atunci când angajaţii sunt implicaţi, le place locul lor de muncă, muncesc din greu, au iniţiative şi dovedesc loialitate”, a explicat în continuare Robert Hogan.

 

Respondenţii cu un nivel de engagement ridicat:

• Discută cu prietenii şi familia cu privire la locul de muncă mai mult de o dată pe zi;

• Cred că se bucură de locul lor de muncă mai mult decât prietenii lor;

• Lucrează mai mult de 50 de ore pe săptămână;

• Muncesc în afara orelor de program, deoarece îşi doresc asta.

„Cum se raportează oamenii la disponibilitatea constantă depinde de măsura în care sunt implicaţi în locul lor de muncă”, a spus Hogan. „Cu cât un angajat este mai implicat, cu atât va fi dispus să aducă activitatea de la locul de muncă în viaţa sa privată şi de familie”, conchide Robert Hogan.

 

engagement2. Conexiuni între numărul de ore şi nivelul în carieră

Cine lucrează 50-60 de ore/săptămână:

• 55,60 din angajaţii de C-Level

• 53,80% din angajaţii cu funcţii de Executive/ Director

• 60% din angajaţii cu funcţii de VP/Senior Executive

Cine lucrează 40-50 de ore/săptămână:

• 53,80% din managerii de

Entry-Level

• 51,20% din angajaţii cu funcţii de Middle Manager

 

Alte concluzii:

• Şi femeile, şi bărbaţii lucrează peste program în aceeaşi proporţie;

• 92% dintre angajaţii care au răspuns la chestionar lucrează peste 40 de ore/săptămână;

• 37% dintre angajaţi declară că lucrează în weekenduri;

• 60% dintre respondenţi îşi verifică cel puţin o dată pe zi emailul de serviciu în afara orelor de program;

• 40% dintre angajaţi declară că nu lucrează niciodată în timpul concediilor.

Săptămâna de 40 de ore de lucru este istorie. Cu cât urci mai mult pe scara profesională, pare că această ascensiune trebuie susţinută cu mult mai multe ore de lucru. Totuşi, 40% dintre români nu sunt dispuşi să îşi sacrifice weekendurile şi concediile, preferând să îşi petreacă orele libere cu familia şi prietenii. O practică din ce în ce mai frecventă este utilizarea telefonului pentru verificarea emailului de serviciu. Aşadar, progresele tehnologice au facilitat şi încurajat acest comportament.

3. Comportamente contraproductive la job:

prezenteismul

Câte ore pe zi, din timpul orelor de lucru, alocă românii activităţilor care nu sunt legate de cele de serviciu?

Workaholici

• 8% dintre respondenţi lucrează 40 de ore pe săptămână sau mai puţin, iar 25% dintre aceştia dedică activităţilor personale în timpul programului de lucru o medie de 2-3 ore;

• 45% dintre respondenţi lucrează între 40-50 de ore/săptămână. Dintre aceştia, 30% dedică 1-2 ore activităţilor personale în timpul programului de lucru, în vreme ce 57% dintre ei dedică sub o oră activităţilor personale. Altfel spus, 57% lucrează până la 10 ore/zi; • 34% dintre angajaţi lucrează între 50-60 de ore/săptămână. Dintre aceştia, 29% dedică 1-2 ore activităţilor personale în timpul programului de lucru, în vreme ce 54% dintre ei alocă sub o oră activităţilor personale. Altfel spus, 54% lucrează până la 12 ore/zi.