Deepak Chopra – 5 modalități de a asigura loialitatea angajaților

Deepak Chopra - 5 modalități de a asigura loialitatea angajaților

Cum poți să încurajezi loialitatea? Celebrul scriitor și practician de medicină alternativă, Deepak Chopra, a scris într-o postare pe LinkedIn, potrivit inc.com, despre cum pot fi stabilite legături psihologice pozitive cu angajații pentru ai determina pe aceștia să rămână în companie.

Deepak Chopra - 5 modalități de a asigura loialitatea angajaților

„Dacă vrei să ai succes în calitate de antreprenor, manager sau orice alt tip de lider, ceilalți trebuie să simtă că îți sunt loiali”, spune Chopra.

El a identificat cinci modalități prin care liderii își pot face angajații fericiți.

1. Descurajează bârfele

Nimic nu contribuie la distrugerea încrederii într-o companiei decât bârfele. De cele mai multe ori, cei care devin, fără motiv, subiect de bârfă ajung să își piardă motivația, spune Chopra și părăsesc firma.

2. Cooperează

„Fii înțelegător și deschis cu oamenii alături de care lucrezi. Făcând acest lucru, încurajezi angajații să își exprime opiniile, ceea ce favoriează comunicarea și crearea unei culturi de muncă transparente și oneste”, este de părere Deepak Chopra.

3. Cunoaște diferența dintre competiție și rivalitate

Până la un anumit nivel, competiția este benefică pentru companiei. Prea multă, însă, poate deveni toxică.

„Rivalitatea este ostilă și presupune ca o singură persoană să câștige”, explică Chopra.

De cealaltă parte, competiția îi poate face pe angajați să fie mai creativi, să vină cu idei mai bune pe care, poate, nu le-ar fi avut dacă nu ar fi fost un pic împinși de la spate.

4. Ai grijă la detalii

Pentru un lider este esențial să își cunoască angajații și să știe ce anume îi motivează.

„Loialitatea este în strânsă legătură cu nevoia unui om de a simți luat în considerare și înțeles”, spune scriitorul.

5. Împarte succesul

Nimic nu poate face un angajat să se simtă neapreciat ca lipsa recunoașterii meritelor și a eforturilor depuse. Un CEO le datorează succesul, spune Chopra, angajaților săi. De aceea, este important ca un lider să își arate aprecierea față de angajații săi, fie printr-un bonus sau o altă modalitate care să îi facă pe aceștia să simtă că ceea ce fac nu este ignorat.