Rezultatele Studiului „State of Social Media Employment 2013”

Rezultatele Studiului „State of Social Media Employment 2013”

Rezultatele studiului „State of Social Media Employment”care prezintă o analiză a salariilor specialiștilor din Social Media a fost făcut, recent public în cadrul evenimentului Webstock 2013, informează un comunicat de presă  al Evensys.

Studiul a fost realizat pentru al treilea an consecutiv de Evensys în colaborare cu Portal HR. Anul acesta studiul a cuprins răspunsurile primite de la 10 companii care au un departament de Social Media sau angajați dedicați acestei specializări.

Majoritatea rolurilor din Social Media sunt noi, numărul specialiștilor este încă mic, în contextul în care este vorba despre un domeniu în formare, care continuă să crească de la an la an. În cadrul studiului s-a vrut identificarea unor marje salariale, specializări care duc către acest tip de rol și să vedem care sunt corelațiile între nivelul de senioritate și nivelul pachetului salarial oferit.

 Analiză a fost realizată doar la nivel cantitativ, iar concluziile studiului la o privire de ansamblu sunt pozitive:

* nivelul salariilor în 2013 față de 2012 a rămas constant, lucru care este pozitiv în contextul în care există în continuare specializări pe piață forței de muncă pentru care nivelul salarial a scăzut în continuare.

*  Experiență face o diferență, specialiștii cu peste 2 ani de experiență în zonă de Social Media au diferențe semnificative față de cei proaspăt intrați în această industrie.

* Există mult mai mult interes pentru cifrele din Social Media, a crescut volumul de rapoarte solicitate de alte departamente, ceea ce confirmă posibilă dezvoltare viitoare.

 Câteva dintre cifrele care credem că sunt relevante:

* Majoritatea specialiștilor care activează în Social media au fie titlul de Social Media Manager (19%) fie titlul de Social Media Specialist (13%)

* Specializările care păr să ducă către o carieră în Social Media sunt PR (15%) sau presă (11%)

* Departamentele din care tind să facă parte aceste responsabilități sunt fie cel de Marketing, fie cel de Social media (acolo unde există)

* Salariul mediu lunar (raportat la numărul total de participanți) este de 660 Euro net, în timp ce salariile medii pentru Social Media Manager ajung la 844 Euro, Social Media Specialist 603 Euro, Online Manager 775 Euro

* Pentru poziția de Social Media Manager, media salarială urcă la 1000 E pentru cei care au peste 2 ani de experiență în domeniu

* Doar 8% dintre cei care au rolul de Social Media Manager au un nivel de venit între 2000 și 4000 Euro, în timp ce 37% dintre cei care au rolul de Social Media Specialist câștiga între 500 și 1000 de euro

* Datele provenite de la companii confirmă nivele între 600 și 900 Euro net pentru poziția de Social media Manager, respectiv 450 a€“ 900 Euro net pentru Social Media Specialist