Strategiile de social media ale McDonald’s

Strategiile de social media ale McDonald’s

În 2012, un studiu realizat de Unmetric (o companie specializată în cercetări în domeniul marketingului) pe tema performanțelor companiilor de fast-food în materie de social media a arătat că în șase luni – din ianuarie 2012 până în iulie 2012 – McDonald`s a reușit să crească numărul de followeri pe Twitter într-o proporție de 118% și să devină un ,,campion” al Facebook.

Strategiile de social media ale McDonald’s

Secretul stă în comunicare. McDonald’s răspunde utilizatorilor pe Twitter în cel mult 30 de minute. În ceea ce privește Facebook, campaniile realizate de brand (precum campania cu NFL  – National Football League), raportat la numărul de like-uri și share-uri primite pentru postări, McDonald’s a reușit să se poziționeze pe primul loc în rândul rețelelor de restaurante fast-food.

În prezent compania are 29 de milioane de like-uri pe Facebook și peste un milion de followeri pe Twitter.

Cu o astfel de performanță, Lainey Garcia, manager în probleme de comunicare externă al corporației McDonald`s, a vorbit recent pentru commpro.biz despre cum gestionează compania partea de social media, mai ales atunci când se lovește și de atitudini negative.

Lainey consideră că intrumentele de social media și monitorizarea rezultatelor oferite de aceste instrumente sunt extrem de importante în condițiile în care oamenii ,,își schimbă des percepția asupra brandurilor, iar social media este modalitatea prin care consumatorilor trebuie sa li se dea motive să se întoarcă spre companie și să comunice cu ea”.

Prin urmare, McDonald`s a format echipe care monitorizează 24/7 a rețelelor de socializare care asigură comunicarea constantă cu clienții pe teme de interes.

În continuare puteți vedea explicațiile lui Lainey Garcia despre McDonald`s și cum se folosește brandul de rețelele de socializare: