AdMonitor Gemius – Cele mai populare bannere online din România și Europa de Est

Studiu - Cele mai populare formate de publicitate online din România

Bannerele standard rămân cele mai populare formate de publicitate online din Europa Centrală și de Est, potrivit studiului AdMonitor derulat de firma de consultanță Gemius.

Studiu - Cele mai populare formate de publicitate online din România

Bannerele standard sunt folosite în 84% din totalul campaniilor online din Europa Centrală și de Est. O mare parte dintre aceste tipuri de bannere se înregistrează în România, Letonia, Bulgaria, Ungaria, Serbia, Slovenia și Lituania. Bannerele standard sunt frecvențe și în Croația, Slovacia și Republică Cehă. Singurele excepții sunt Polonia și Ucraina, unde ponderea campaniilor care folosesc acest tip de format este mai mică decât media întregii regiuni (84%).

Cu toate acestea, conform studiului, bannerele de tip Preroll, Toplayer și Interstitial sunt cele care înregistrează rată de click cea mai mare. În Ucraina, România, Lituania și Bulgaria, cea mai ridicată medie a ratei de click (Average Click Through Rate)  – sau media raportului dintre numărul de afișări și numărul de click-uri a fost înregistrată pentru bannerele Preroll.

Pe de altă parte, bannerele Toplayer sunt cel mai frecvent accesate pe piețele din Slovenia, Serbia, Croația și Letonia, în timp ce bannerele de tip Interstitial pe piețele din Slovacia, Polonia și Republică Cehă. O excepție de la această regulă este Ungaria, unde cea mai ridicată media a raței de click (CTR) s-a înregistrat pentru reclamele de tip Wallpaper.

Analiză a inclus campanii publicitare online monitorizate de Gemius în Bulgaria, Croația, Republică Cehă, Lituania, Letonia, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Ucraina și Ungaria. Clasamentele includ date din a două jumătate a anului 2012.

Datele de mai sus provin din studiul gemius AdMonitor, un raport complet referitor la formatele de publicitate online de top și la principalele sectoare promovate online pe piețele din Europa Centrală și de Est. Se bazează pe datele generate de gemiusDirectEffect, soluția Gemius de măsurare a eficienței campaniilor online și de AdOcean, soluția Gemius de adserving. Din 2011, acest raport apare o data la 6 luni.

Raportul poate fi downloadat de pe site-ul oficial – >>