Studiu global: 59% dintre oameni preferă o vacanță relaxantă, în timp ce 35% aleg una activă

Studiu global: 59% dintre oameni prefera o vacanta relaxanta, in timp ce 35% aleg una activa

Într-un sondaj online, realizat în 17 țări, peste jumătate (59%) dintre oameni spun că preferă o vacanță „în care să mă relaxez”. Pe de altă parte, puțin peste o treime (35%) preferă „o vacanță activă în care fac sau văd multe lucruri”. Doar 6% nu sunt hotărâți ce tip de vacanță preferă.

La nivel internațional, nu există nici o diferență între bărbați și femei atunci când vine vorba despre aceste alegeri. Bărbații sunt aproape la fel de comozi în alegerile lor ca femeile. Astfel, 60% dintre bărbați preferă o vacanță relaxantă, comparativ cu 58% dintre femei. Pentru concediile active, bărbații și femeile se situează la egalitate, cu câte 35% fiecare.Studiu global: 59% dintre oameni prefera o vacanta relaxanta, in timp ce 35% aleg una activa

Familiile cu adolescenți sunt ușor mai înclinate spre vacanțe active

Prezența copiilor în familie pare să influențeze foarte puțin preferințele de vacanță ale oamenilor, comparativ cu media internațională. Doar două treimi (62%) dintre cei care au copii cu vârsta sub șase ani sau cei cu copii între 6 – 12 ani optează pentru vacanțele relaxante și puțin peste o treime pe cele active.

Pentru familiile cu adolescenți, vacanțele de relaxare devin mai puțin populare, scăzând la 57%, iar cele active cresc la 39%.

Citește și: 3 din 10 angajați lucrează chiar și atunci când sunt în vacanță

Adolescenții aleg vacanțele energice. Cei de 40 de ani sunt mai înclinați spre cele de relaxare

Global, cele mai mari diferențe pe care le remarcăm sunt pe grupuri de vârstă. Adolescenții sunt cei mai înclinați să aleagă vacanțele active, 43% dintre aceștia optând pentru ele, iar 51% aleg o vacanță relaxantă. Preferința pentru vacanțe active scade constant cu înaintarea în vârstă, terminând cu cei în vârstă de 50 de ani și cei cu vârsta de 60 de ani sau peste. Doar o treime dintre acești respondenți optează pentru concedii active.

Cu toate acestea, grupul de vârstă cel mai „predispus” la vacanțe de relaxare nu este cel mai în vârstă. Astfel încât cei din categoria 40+ le aleg în cea mai mare proporție (64%). Următoarea categorie de vârstă este cea de peste 60 de ani, printre care 57% spun că preferă vacanțele relaxante.

Citește și: Trucuri pentru odihnă, revigorarea și relaxarea creierului în vacanță

Italienii și francezii – cei mai activi. Brazilienii și sud-coreenii aleg relaxarea în vacanțe

Aproape jumătate dintre italieni și francezi preferă concediile active, în timp ce peste două treimi dintre brazilieni și sud-coreeni doresc să se relaxeze.Studiu global: 59% dintre oameni prefera o vacanta relaxanta, in timp ce 35% aleg una activa

Italia (45%), Franța (44%) și Spania (43%) conduc în rândul celor care preferă vacanțele active.

La polul opus, Brazilia (71%), Coreea de Sud (66%) și Japonia (tot 66%) marchează cele mai mari procente în preferințele pentru o vacanță relaxantă.

Laurence Michael, director global GfK pentru cercetare în domeniul turismului, comentează: „Valoarea acestor concluzii pentru industria turismului constă în îmbinarea acestor date cu informațiile despre călătorii, care se bazează pe datele despre rezervările directe din punctele de vânzare. Cu această abordare multi-stratificată, înțelegem ce tipuri de rezervări se fac și de către cine – ajutând clienții noștri să își ajusteze segmentarea targetului și să identifice potențialul clienților, atât la nivel global, cât și la nivel de țară.”

Descărcați raportul GfK „Preferințe de vacanță” pentru a vizualiza rezultatele complete pentru fiecare dintre cele 17 țări.

Citește și: Toate opțiunile duc spre o vacanță pe bani puțini

Despre GfK

GfK reprezintă sursa de încredere care oferă informaţii relevante despre piaţă şi despre consumatori şi care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experţi în cercetarea de piaţă îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienţă GfK în ştiinţa datelor. Aceasta permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de ţări. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare şi abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transformă datele din studii în insight-uri acţionabile, care să permită clienţilor săi să-şi îmbunătăţească avantajul competitiv şi să îmbogăţească experienţele şi alegerile consumatorilor.

(Foto: Lance Asper, www.unsplash.com)