Tinerii renunță la Facebook. Ce preferă în locul rețelei lui Zuckerberg?

Tinerii renunță la Facebook. Ce preferă în locul rețelei lui Zuckerberg?

La începutul acestei luni, CFO-ul Facebook, David Ebersman a confirmat un trend îngrijorător pentru Facebook. Adolescenții, una dintre cele mai importante categorii demografice pentru rețeaua de socializare, devin din ce în ce mai puțin activi pe site, informează Forbes.

facebook 33

„Am văzut o descreștere în utilizatorii zilnici, mai ales din rândul adolescenților”, a declarat Ebersman.

Compania specializată în cercetări în zona digital, GlobalWebIndex, a confirmat declinul. În urma unui studiu realizat în rândul adolescenților din 30 de țări, a reieșit că tinerii care se considerau activi pe Facebook (activi însemnând să dea mai mult de un like) au avut o scădere a activității de la 76% în prima parte a anului, la 56% în prezent.

Cel mai mare declin s-a produs în Norvegia unde a fost semnalată o scădere de 52%, în timp ce în cazul americanilor scăderea a fost de doar 16%.

Unde se duc cei care nu mai sunt la fel de activi pe Facebook? Potrivit studiului, adolescenții încep să prefere WeChat, Instagram sau Snapchat.

WeChat a fost construit de către compania chineză Tencent ca variant în engleză a aplicației WeiShin și deja se bucură de 250 de milioane de utilizatori lunari activi.

Cum devine WeChat atât de popular în rândul tinerilor? În China de exemplu, compania a aplicat o strategie foarte bună. Utilizatorilor li se oferă diferite reduceri pentru sucuri, de exemplu, dacă plătesc prin intermediul aplicației.

Specialiștii sunt de părere, însă, că WeChat-ul nu va reuși să destabilizeze Facebook pentru că oferă servicii diferite. WeChat, la fel ca și WhatsApp, presupun comunicarea cu un grup mai mic de oameni, în general prieteni.

Adolescenții încep, de asemenea, să folosească aplicația Vine, deținută de Twitter și aplicația de mobil a Flickr. Pentru Vine creșterea este de 639%, în timp ce pentru Flickr este de 254%.

Chiar dacă în sine, activitatea pe site-ul Facebook a scăzut, tinerii folosesc, totuși aplicația Facebook Messenger. Practic, cercetarea realizată de GlobalWebIndex arată faptul că tinerii prefer din ce în ce mai mult dispozitivele mobile și aplicațiile pentru ele.