Tinerii renunță la joburi cu program de lucru de la 9 la 17

v

Generaţia Milenarilor(cei născuți de după anii ’80 – Generația Y) tinde spre a renunța la un loc de muncă ce presupune un program de la 9 la 17, potrivit forbes.com.

program de munca

Ideea de a lucra în regim freelancer devine din ce în ce mai atractivă pentru „milenari”. Ei râmân angajați ai unei companii maxim trei ani și pleacă atunci când ajung la concluzia că au nevoie de mai multă flexibilitate.

Înlocuirea unui angajat poate costa o companie între 15.000 și 25.000 de dolari. Pentru a evita astfel de pierderi, angajatorii trebuie să ia în considerare acest nou trend și să analizeze ce schimbări structurale se pot face.

Un studiu realizat de compania de consultant Millennial Branding arată că majoritatea dintre cei care fac parte din generația celor născuți de după anii `80 preferă programul flexbil în locul unui salariu mare.

Lionbridge Technologies Inc. este una dintre companiile care oferă acum servicii de crowdsourcing pentru branduri precum Nokia sau Microsoft. Practic, Lionbridge a permis unui număr de peste 100,000 de oameni să lucreze cu program flexibil.

Generația Y caută, de asemenea,  să dea mai mult sens muncii pe care o depun, caută ca ceea ce fac să aibă impact și să producă schimbări. Mai mult, dacă ajung să lucrează în companii, milenarii își doresc să aibă relație atât de bună cu cei alături de care lucrează, încât locul de muncă să devină un fel de a doua familie.

Și stabilitatea economică este importantă pentru Generația Y. Un program flexbil le-ar permite, spre exemplu, să își ia un al doilea job, ceea ce îi ajută să aibă câștiguri mai mari. Această dorință a milenarilor de a avea mai multe joburi este explicabilă și în contextul în care ei au intrat pe piața muncii în plină criză. Prin urmare, ei încearcă să aibă cât mai multe variante în cazul unei noi situații economice defavorabile.

Pe ce schimbări ar trebui să se axeze acum companiile? Pe flexibilizarea programului și încurajarea freelancing-ului atunci când se gândesc să păstreze angajații din Generația Y.