Zece tendințe de social media pentru anul 2018

Zece tendinte de social media pentru anul 2018

În ultimul an, o serie de evenimente importante au implicat rețelele de social media: Facebook a atras pe Instagram utilizatorii Snapchat, președintele Statelor Unite și-a comunicat pozițiile politice în 140 de caractere, iar Apple și-a anunțat planurile de a modifica modul în care interacționăm cu dispozitivele noastre mobile.

În anul următor, social media este gata să aducă și mai multe schimbări, ca urmare a faptului că o serie de progrese tehnologice noi se integrează în cotidian și devin norme sociale. Iată care sunt principalele zece tendințe din social media pentru care trebuie să vă pregătiți.

1. Extinderea realității augmentate

La primul eveniment găzduit în teatrul Steve Jobs, Apple a anunțat iPhone 8 și iPhone X. Ambele dispozitive încorporează un nou cip care le permite telefoanelor să ofere utilizatorilor experiențe extraordinare de realitate augmentată (AI). În timp ce realitatea augmentată va avea, inițial, impact asupra jocurilor pe mobil, este probabil ca platformele de soial media să găsească modalități de a încorpora și ele noua tehnologie.

Cu ceva timp în urmă, vă spuneam despre modelul de promovare Star Wars prin intermediul AI și am exemplificat cu câteva campanii lansate în România, deși la noi pot fi numărate încă destul puține.

Este foarte probabil ca Snapchat sau Instagram să sprijine în curând filtrele care permit utilizatorilor să facă un selfie cu un prieten sau cu o celebritate prin intermediul realității augmentate. În mod similar, brandurile ar putea proiecta, în curând, produsele lor în casele utilizatorilor social media prin filtre speciale.

2. Creșterea popularității Instagram Stories

Peste 200 de milioane de persoane folosesc Instagram Stories lunar, cu peste 50 de milioane mai mult decât cei care utilizează Snapchat. Acesta este un număr impunător, mai ales dacă luăm în considerare faptul că Instagram Stories are doar un an de când a fost lansat. În ritmul acesta, aproape jumătate dintre utilizatorii Instagram vor folosi Stories până la sfârșitul anului 2018. Asta înseamnă că brandurile interesate să se conecteze cu utilizatorii Instagram trebuie să-și facă timp pentru a însuși Instagram Stories.

3. Investiții continue în marketingul de influență

Peste 90% dintre marketerii care demarează o strategie de influencer marketing cred că are succes. Companiile precum North Face, Hubspot și Rolex folosesc strategii de marketing bazate pe social media pentru a se conecta cu noi audiențe și pentru a îmbunătăți angajamentul față de audiențele existente.

Este probabil că, anul viitor, mai multe branduri vor îmbrățișeza marketingul de influență ca pe o modalitate de a se conecta cu publicul, care tinde să ignore strategiile tradiționale.

4. Focus pe generația Z

Un studiu recent, realizat de către Goldman Sachs, a concluzionat că generația Z este mai valoroasă decât millenials pentru majoritatea organizațiilor. Generația Z o reprezintă tinerii născuți la sfârșitul anilor ’90, care, deși abia încep să intre pe piața forței de muncă, au o putere de cumpărare de 44 miliarde de dolari, depășind generația millenials.

Aproximativ 74% din Generația Z își petrece timpul liber online, cinci sau mai multe ore pe zi. Aceștia vorbesc cu prietenii sau familia și caută conversații interesante care implică o conexiune cu brandul.

Brandurile, la rândul lor, încep să înțeleagă acest lucru și, prin urmare, își schimbă schimbă strategiile de social media. Unele companii deja fac investiții majore și se focusează tot mai mult pe platformele agreate de către cei din generația Z, cum ar fi Snapchat și Instagram.

5. Tranziția brandurilor pe platformele de mesagerie

Peste 2,5 miliarde de utilizatori folosesc platforme de mesagerie la nivel global. Chiar și așa, brandurile își concentrează atenția, în principal, pe conectarea cu publicul pe rețelele sociale. În 2018, se așteaptă ca brandurile să investească mai mult timp și mai mulți bani pentru a se conecta cu publicul pe platformele de mesagerie. Inteligența artificială, asistenții vocali și chatbot-urile vor permite brandurilor să ofere experiențe personalizate de cumpărături, pe platforme de mesagerie precum Messenger, WhatsApp și Kik.

6. Extinderea transmisiunilor live

Astăzi, brandurile mari și mici au început să utilizeze transmisiunea live pentru a capta atenția consumatorilor. GORUCK, producător de rucsacuri și organizator de evenimente extreme, este un exemplu de brand mediu, care și-a crescut aria de acoperire prin conținut convingător, transmis live pe Facebook. De exemplu, mii de followeri au fost încântați să urmărească o transmisiune a unei curse de rezistență de 48 de ore.

În 2018, tot mai multe branduri vor conștientiza puterea pe care îl are live streamingul și îl vor încorpora în strategiile lor de marketing de conținut.

7. Reorientarea spre Twitter

Twitter nu a reușit să își crească semnificativ numărul de followeri în 2017. De fapt, LinkedIn, Facebook și Instagram cu toții au mai mulți followeri pe rețelele sociale. În acest an, Twitter a pierdut, de asemenea, accesul la transmisiunea jocurilor NFL (Amazon a câștigat drepturile). Probail, în 2018, conducerea Twitter va avea ca scop să regândească modul în care operează platforma. Mai mult decât atât, se pare că schimbările nu întârzie să apară, având în vedere că Twitter a luat decizia de a dubla limita de caractere (280) și sunt în perioada de testare.

Alte modificări posibile pentru Twitter includ vânzarea companiei către investitori privați, schimbarea platformei pentru a include un element de abonament și / sau îmbunătățirea opțiunilor de publicitate, care au scăzut în comparație cu alte platforme.

9. Facebook Spaces merge în direcția mainstream

Facebook nu este interesat doar de transmisiunea live, ei lucrează la un proiect numit Spaces, care este conceput să permite prietenilor să se conecteze în realitatea virtuală (VR). Având în vedere că Facebook deține Oculus, o companie hardware și software de realitate virtuală, nu este deloc surprinzător faptul că gigantul social media dezvoltă o platformă pentru a face uz de această nouă tehnologie.

Facebook a lansat deja versiunea beta pentru Spances, care se presupune că va fi, probabil, primul produs VR de succes în social media.

10. Platformele sociale adoptă politici de guvernanță mai solide

După o serie de decizii controversate în timpul alegerilor prezidențiale din 2016, platformele de social media au adoptat o abordare mai practică de gestionare a conduitei pe platformele lor. Recent, Facebook a predat autorităților mii de anunțuri care par să aibă legătură cu intervenția Rusiei în campania electorală și a investit în noi forme de monitorizare umană și a inteligenței artificiale.

Având în vedere critica care a existat la adresa Facebook și Twitter, în 2017, este probabil ca aceste platforme să adopte coduri de conduită și politici de guvernanță care să protejeze brandurile de critici în viitor.

Aceasta este o serie de câteva tendințe noi în social media, cu un impact atât asupra utilizatorilor, cât și asupra brandurilor, care se consolidează și accelerează. Este probabil ca transmisiunea video și realitatea virtuală să devină mainstream. În plus, brandurile se vor îndrepta către noi platforme sociale precum Instagram și Snapchat, având în vedere că generația Z petrece tot mai mult timpul acolo.

Foto credit: William Iven / Unsplash