„Sunt ceea ce simt”- noua religie de pe piața muncii

„Sunt ceea ce simt”- noua religie de pe piata muncii

Într-un comunicat transmis de către EY România, Andreea Mihnea, HR Director al companiei, analizează rezultatele barometrului încrederii, desfășurat de către EY, și vorbește despre modul în care organizațiile încearcă să construiască încrederea angajaților în contextul tranziției de la repere de tipul „sunt ceea ce fac” la cele de tipul „sunt ceea ce simt”, cu implicații în toate structurile unui business.

Barometrul EY analizează aspecte legate de nivelul de încredere al angajaților în companii, în șeful direct și în echipă. Rezultatele arată că un nivel de încredere ridicat în companie influențează, în cea mai mare măsură, mulțumirea angajatului la locul de muncă (62%), nivelul de retenție în companie (60%) și dispoziția de a inova și de a contribui cu idei noi la locul de muncă (54%).

Citește și: Generația Z și încrederea în primul angajator

Din perspectiva omului de business care instrumentează HR-ul ca pe o pârghie cu directă acţiune pe rezultatele financiare, având în vedere complexitatea socio-emoţională a celor care lucrează în companii, Andreea Mihnea se întreabă cum poate acţiona această pârghie în contextul actual în care spaţiul mental şi emoţional al celor vizaţi, angajaţii, este supra-saturat, cinicizat şi absorbit de goana acerbă după experienţe din ce în ce mai intense?

„Sunt ceea ce simt” în raport cu organizaţia sau structura în care mă încadrez

Se observă o puternică tendință către „individualizare” versus „colectivism”. Angajaţii par mai puţin dispuşi să se integreze în structura în care vin şi au aşteptări din ce în ce mai mari ca structura să se alinieze la ei.

Chiar cei care par să rezoneze cu valorile și cultura organizaţiei par să interpreteze în ton propriu valorile respective. În Barometrul încrederii angajaților în companii – 2017, doar 24% dintre români au încredere în angajatorul lor, iar elementele care determină lipsa încrederii sunt legate de un set foarte lung de aşteptări.

La rândul său, încrederea determină major rezultanta prezenţei angajaţilor în firme, lipsa ei taxând companiile cu părăsirea acestora (75%), muncă doar cât e nevoie, tranzacțional45%) sau muncă bifată aparent şi puţin productivă (33%). Prin urmare, şi cei care vin şi acordă iniţial încredere alegerii făcute, o pierd foarte uşor prin prisma unor aspecte extrem de subiective şi personale. „Sunt ceea ce simt” este noua religie a societăţii şi încercările angajatorilor de „înregimentare” în practici comune, necesare până la un punct în organizaţiile mari, este sortită din ce în ce mai mult eşecului.

În același context, cei de la novoresume.com au creat un infographic despre Generația Z și care sunt așteptările viitorilor candidați de pe piața muncii.

„Sunt ceea ce simt”- noua religie de pe piata muncii