ABC Data, cel mai mare distribuitor IT din regiune, a intrat pe piața din România

Compania poloneză ABC Data, cel mai mare distribuitor IT din Europa Centrală și de Est, a intrat pe piața din România. Anunțul oficial a fost făcut, marți 18 februarie 2014, în cadrul unei conferințe de presă la care au participat Sergiu Lujanschi, Director General ABC Data România, Alexandru Gheorghiu, Director Comercial ABC Data România, și Alexandru Stoinea, Head of Product Management ABC Data România.

Norbert Biedrzycki, CEO și Președintele Consiliului de Administrație ABC Data SA, nu a fost prezent în sală, dar a luat parte la eveniment prin videoconferință. CEO-ul ABC Data SA a explicat și motivele pentru care distribuitorul IT a ales România ca piață de dezvoltare.

„Am văzut că piața din România are potențial și am dezvoltat o strategie de intrare pe această piață. Sunt destul de mulțumit de rezultatul de până acum”, a declarat Norbert Biedrzycki, care a adăugat că alte două țări interesante pentru ABC Data sunt, în viitor, Bulgaria și Republica Moldova.

La nivel european, ABC Data este prezentă în nouă țări europene, printre care și România, și are o experiență de peste 20 de ani în distribuţia de hardware, software, electronice și electrocasnice. Grupul pune la dispoziţia partenerilor săi 56.000 de produse de la peste 300 de producători. În plan local, ABC Data România vine cu un portofoliu de peste 36.000 de produse, de la peste 200 de producători internaționali.

Citește și Pasiunea pentru business este contagioasă

În primul an de activitate, obiectivul ABC Data este să se poziționeze între primii 15 jucători din piața de profil. O altă țintă care trebuie atinsă în acest an, până în luna decembrie, este să scurteze perioada de livrare la 24 de ore, față de 2 zile, cât este în prezent. Pe termen mai lung, de trei ani, ţinta ABC Data România este să fie între primii cinci distribuitori locali.

Sergiu Lujanschi, Director General ABC Data

Sergiu Lujanschi, Director General ABC Data

Directorul General ABC Data România, Sergiu Lujanschi, a declarat că ABC Data România va avea 20 de angajați până la mijlocul acestui an și derulează un studiu de fezabilitate pentru construirea unui depozit, care, cel mai probabil, se va deschide în București. Firma a încheiat deja parteneriate cu magazine precum Evomag și PC Garage.

Alexandru Stoinea, Head of Product Management, întrebat dacă ABC Data va lucra și cu eMAG și Flanco, a răspuns: „Da, de ce nu? Vom lucra și cu eMAG și cu Flanco. Dacă ele vor să lucreze cu noi, de ce nu? Avem și un produs propriu cu care sperăm să convingem piața locală în materie de tablete – Colorovo”.

Întrebat dacă ABC Data va fi o alternativă la firmele conduse de Iulian Stanciu (acţionar şi CEO la eMAG – n. red.), Directorul Comercial ABC Data România, Alexandru Gheorghiu, a declarat: „Odată cu intrarea și creșterea ABC Data pe piața din România, este clar că cineva va avea de pierdut”.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •