Două treimi dintre consumatorii globali au fost expuşi unor înşelăciuni sub forma unui pretins suport tehnic

suport tehnic

Ca parte a National Cyber Security Awareness Month, Microsoft a publicat rezultatele unui nou studiu global, care dezvăluie că doi din trei utilizatori au avut experiența unei înşelăciuni care pretindea a fi o forma oarecare de suport tehnic, în ultimele 12 luni.

Alte rezultate ale studiului evidenţiază faptul că:

  • 1 din 5 consumatori intervievaţi au continuat interacțiunea potențial frauduloasă după primul contact, adică au descărcat software, au vizitat un website înșelător, au dat escrocilor permisiunea de a le accesa dispozitivul de la distanță sau le-au oferit informații privind cardul de credit sau alte forme de plată.
  • Aproape 1 din 10 persoane au pierdut bani în urma unei escrocherii de tip suport tehnic.
  • Dintre cei care au continuat interacțiunea frauduloasă, 17% aveau peste 55 de ani, iar 34% aveau vârste cuprinse între 36 și 54 de ani.
  • În mod surprinzător, 50% dintre cei care au continuat interacţiunea aparțin generațiilor mai tinere, având între 18 și 34 de ani.
  • Probabilitatea de continuare a interacțiunii frauduloase este mai crescută pentru consumatorii din India (54%), China (35%) și Statele Unite (33%).
  • În India și Statele Unite, 1 din 5 persoane a raportat pierderi de bani în urma acestor înșelăciuni.
  • Cele mai des întâlnite experiențe cu escrocheriile de tip suport tehnic au loc în urma descărcării unor programe software sau accesării unor website-uri malițioase.
  • În Statele Unite, 55% dintre cei care au continuat interacțiunea frauduloasă au pierdut bani.
  • 92% dintre cei care au pierdut bani în Statele Unite au declarat că au recuperat cel puțin parțial sumele pierdute. 58% dintre utilizatorii din China și 67% dintre cei din India și-au recuperat, de asemenea, o parte din sume.

Studiul global s-a desfășurat pe perioada verii anului 2016 și a inclus respondenți din Australia, Brazilia, Canada, China, Danemarca, Franța, Germania, India, Singapore, Africa de Sud, Regatul Unit al Marii Britanii și Statele Unite.

Metoda „clasică” a escrocheriilor de tip suport tehnic urmează un model comun: escrocul telefonează acasă unei persoane vârstnice, pretinzând că are un parteneriat cu o companie cunoscută; pretinde descoperirea existenței unor programe malware, viruși sau alte probleme tehnice pe un computer personal; ulterior îi vinde persoanei vârstnice servicii de suport tehnic contra unei taxe.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •