Suntem prietenul care-şi pune la dispoziţie cunoştinţele şi experienţa în artă

Fereastra către lume numită social media

De la „brand awareness” şi „reach”, comunicare în timp real cu cei interesaţi de serviciile sau produsele pe care le oferi şi „lead”-uri, evoluţia în reţelele sociale are rolul de a genera dialog şi de a crea relaţii între oameni, oriunde şi în orice moment al zilei.

Într-un mediu din ce în ce mai digitalizat, este dificil să păstrezi aceeaşi intensitate a relaţiilor directe. De aceea, folosirea social media pentru a genera „word of mouth” şi pentru a măsura impactul mesajului transmis are astăzi un rol vital pentru orice business.

În lumea tranzacţiilor de artă, regulile comunicării sunt în mare aceleaşi, doar că, aici, publicul e mai greu de atins şi mult mai selectiv. De aceea, canalele folosite şi mesajul transmis presupun mai multă abilitate în utilizare.

Citește și Marketing-ul prin conținut este „regele”, iar social media „regina”

În general, folosirea reţelelor sociale îţi asigură atingerea unui număr mare de oameni. Când vorbim însă despre artă, discutăm despre un public nişat: trebuie să ştii cui te adresezi şi ce să spui, ce tip de dialog menţii pe termen mediu şi lung.

Este vital pentru businessul nostru să fim prezenţi în viaţa digitală a publicului, să primim feedback în timp real, să fim uşor de găsit pentru oricine este interesat de domeniul artei şi, de ce nu, să fim prietenul sincer care-şi pune la dispoziţie cunoştinţele şi experienţa într-un domeniu atât de vast.

Încercăm să fim cât mai conectaţi cu publicul. De aceea, suntem prezenţi pe Facebook, LinkedIn şi YouTube. Momentan, toate informaţiile despre Artmark sunt disponibile pe site-ul nostru.

Citește și Ar trebui rețelele de socializare să devină servicii cu plată? – VIDEO

Am luat în calcul şi posibilitatea extinderii experienţei oferite publicului nostru prin intermediul unui blog sau prin prezenţa pe alte canale de social media, precum Twitter pentru Artmark Live, dar mai avem câţiva paşi de făcut în acest sens.

Evident că cei care utilizează în primul rând social media la ArtMark sunt cei din departamentul de comunicare şi PR, apoi cei de la vânzări sau Corporate. Mă bucur că şi cei de la Administrativ au prins gustul. Consistentă este şi prezenţa departamentului de Consignare. Cum ar putea fi altfel?!

Atunci când eşti prezent în social media, îţi asumi nu doar rolul unui simplu business care comunică, ci pe cel al unui prieten care încearcă să dezvolte şi să susţină un dialog cu cât mai mulţi oameni cu interese şi pasiuni comune.

Citește și Balaurul cu două capete din marketing

Vorbim nu neapărat despre o strategie, în sensul marketingului clasic, ci despre bun- simţ, transparenţă şi dialog în timp real, cu un public realmente interesat de artă.

Ne dorim să avem milioane de fani pe pagina de Facebook, dar suntem conştienţi că în acest domeniu vorbim despre calitate, în primul rând; calitatea informaţiilor pe care le transmitem, calitatea celor cărora le transmitem şi care ulterior vor participa la expoziţiile sau licitaţiile noastre.

Selecţia canalelor de comunicare în care suntem prezenţi nu este deloc întâmplătoare. Ne dorim să comunicăm cu un public mai tânăr, prins de revoluţia tehnologiei, mereu pe fugă şi bombardat cu o mulţime de informaţii. Acest tip de public poate că nu ştie prea multe despre domeniul în care Artmark este lider, dar este interesat de artă şi valoarea acesteia. Prin intermediul conturilor de ­Facebook sau LinkedIn, căutăm să informăm publicul despre existenţa şi businessul nostru, dar și să mărim grupul prietenilor domeniului de artă. Rolul YouTube şi al interviurilor susţinute cu personalităţi ale societăţii româneşti este acela de a oferi o experienţă culturală publicului nostru.

Citește și Inovația, singura șansă a companiilor de media şi divertisment

Încercăm să fim conectaţi cu cei care achiziţionează artă, cu artiştii contemporani de valoare, cunoscuţi sau în curs de afirmare, dar şi cu toţi cei care îşi doresc, pur şi simplu, să afle cât mai multe despre acest domeniu, de la oameni avizaţi.

Nu am cont personal pe nici o platformă. M-aţi prins! Sunt precum cizmarul care umblă cu ghetele găurite. Mi-aş dori să am suficient timp şi pentru o astfel de activitate, dar se pare că ziua are în continuare doar 24 de ore pentru mine. Nu sunt un campion al nepăsării de sine şi încerc permanent să adopt o atitudine igienică faţă de tipul acesta de comunicare. O fac, însă, cu dăruire pentru Artmark, şi asta îmi ajunge.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •